کد خبر: ۱۱۷۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳ 12 June 2024

پست قرنطینه آستارا در توسعه صادرات کشور نقش مهمی داردپست قرنطینه آستارا در توسعه صادرات کشور نقش مهمی دارد

- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پست قرنطینه نباتی آستارا نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات کشور و ارتقای استاندارد محصولات کشاورزی دارد.

صالح محمدی در حاشیه مراسم افتتاح ستاد ملی قرنطینه نباتی آستارا در گفت و گو باخبرنگارتابناک گیلاندر استارا با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرهای مختلف استان با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: ستاد ملی قرنطینه گیاهی آستارا از پروژه‌هایی است که بیش از ۹۲ درصد صادرات محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد که از نیازهای ضروری با بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع وزارت جهاد کشاورزی و اعتبارات سازمان برنامه و بودجه احداث شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تلاش در حوزه قرنطینه گیاهی در مبادی ورودی و خروجی کشور بسیار مهم است، افزود: نیروهای این حوزه با تلاش شبانه روزی نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات کشور و ارتقا استاندارد محصولات کشاورزی دارند.

 

وی ادامه داد: امروزه قرنطینه‌های نباتی در سراسر دنیا با حساسیت بالایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و لذا با این نگاه این ستاد به بهره برداری رسید تا با اطمینان کامل کالاها و محصولات صادراتی و وارداتی صیانت شود که این یکی از نقاط قوت سلامت غذایی کشور ما و اقتدار غذایی ما برای صادرات محصولات کشاورزی به سایر نقاط دنیا خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه گیلان از استان‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه تولیدات کشاورزی و امنیت غذایی کشور است، گفت: پست‌های قرنطینه کار بسیار مهمی در حوزه سلامت غذا و امنیت غذایی بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار