لاهوتی تاکید کرد؛
نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه دولت نقش موثری در کنترل پسماندهای استان‌های شمالی خواهد داشت، گفت: اگر در مورد پسماندهای استان‌های شمالی برنامه ریزی نشود فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد که تبعات ملی به همراه خواهد داشت و بی توجهی به پسماندها از طرف دولت و حاکمیت بی تردید مسئله را امنیتی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵ 15 June 2024

به گزارش تابناک گیلان مهرداد لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت در مورد بحرانی شدن وضعیت استان‌های شمالی کشور در عدم کنترل زباله‌ها و پسماندها، گفت: در کنترل پسماندهای استان‌های شمالی ظلم بزرگی در حق ساکنان آن صورت گرفت، در نظر داشته باشیم صورت مسئله پسماندهای شمالی کاملا مشخص است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه دولت نقش موثری در کنترل پسماندهای استان‌های شمالی خواهد داشت، افزود: تاکنون دولت‌ها در کنترل پسماندهای شمالی کوتاهی‌های بسیار داشتند، که بی تردید دود آن در چشم عموم جامعه خواهد رفت، چرا که استان‌های شمالی کشور متعلق به همه مردم ایران است و در حل معضل آنها باید به صورت ملی ورود داشته باشیم.

وی با انتقاد از عدم توجه به توریست پذیری استان‌های شمالی کشور، گفت: تاوان بحران‌های ایجاد شده محیط زیستی و شهری در استان‌های شمالی کشور را فقط ساکنان این استان‌ها نمی‌دهند بلکه کل مردم ایران پرداخت می‌کنند، برنامه ریزی برای اداره شهرهای شمالی کشور باید هم سطح شهرهای توسعه یافته سایر کشورها باشد چرا که استان‌های شمال کشور قابلیت توریست پذیری از کل دنیا را دارند.

لاهوتی با بیان اینکه دولت باید برای سواحل شهرهای شمالی کشور برنامه راهبردی داشته باشد، اظهار داشت: سواحل استان‌های شمالی کشور در ایام مختلف سال میزبان مسافران متعددی هستند که اگر برنامه‌ای برای آن نباشد بی تردید نه تنها در مسئله پسماندها بلکه در سایر موارد هم آسیب پذیر خواهند بود، حاکمیت باید بپذیرد برخی از استان‌های کشور تنها متعلق به ساکنان آن مناطق نیستند بلکه برای کل مردم ایران هستند و تصمیماتی که برای آنها اتخاذ می‌شود باید در سطح ملی باشد به فرض مثال باید بپذیریم با سرانه محدود شهرداری‌ها قادر به اداره سواحل در برخی از شهرهای شمالی کشور نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به ظرفیت گردشگر پذیری استان‌های شمالی کشور، تاکید کرد: طبق آمار و ارقام اعلامی در برنامه هفتم توسعه سالانه حدود ۱۵ میلیون گردشگر وارد کشور می‌شوند که بخشی از آنها استان‌های شمالی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، در چنین شرایط آیا نباید برنامه‌هایی در حد جهانی برای اداره این شهرها تعریف کرد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت آینده با نگاه ویژه‌ای اقدام به برنامه ریزی برای استان‌های شمالی کشور داشته باشد، یادآور شد: اگر در مورد پسماندهای استان‌های شمالی برنامه ریزی نشود فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد که تبعات ملی به همراه خواهد داشت. بی توجهی به پسماندها از طرف دولت و حاکمیت بی تردید مسئله را امنیتی می‌کند به فرض مثال مردمی که در مسیر پسماندها قرار دارند سلامتی آنها در معرض تهدید است چگونه می‌توان انتظار داشت این مسئله امنیتی نشود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار