فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد:
فرماندار آستانه اشرفیه گفت: ما امسال یک ظرفیت جدیدی تحت عنوان اورژانس هوایی داریم که با هواپیماهای سبک تا ۳۷ کیلومتری نوار ساحلی را رصد میکنیم تا امنیت ساحل و گردشگران را بتوانیم به نوعی تضمین کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶ 08 June 2024

به گزارش تابناک گیلان فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با آغاز طرح سالمسازی دریا درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهارداشت : با توجه به آغاز فصل گرما و شروع سفرهای تابستانی گردشگران به استان گیلان، همه‌ساله استانداری گیلان و فرمانداری‌ها امکانات خودشان را در ساحلبه کار میگرفتند تا حداقل آسیب‌ها را گردشگران در حوزه ساحل ببینند.

خسرو آرنگ بیان کرد: امسال یک اورژانس هوایی در ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی بندر کیاشهر تدارک دیده‌ایم و با توجه به وجود امکاناتی که از گذشته توسط استانداری گیلان در اختیار ما قرار داده شده بود از جمله قایق‌های موتوری، جت اسکی امکاناتی را به ناجیان غریق داده ایم.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: ما امسال یک ظرفیت جدیدی تحت عنوان اورژانس هوایی داریم که با هواپیماهای سبک تا ۳۷ کیلومتری نوار ساحلی را رصد میکنیم تا امنیت ساحل و گردشگران را بتوانیم به نوعی تضمین کنیم.

آرنگ با درخواست از فعالیت حوزه ساحل برای همکاری و همیاری لازم با فرمانداری اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم اورژانس هوایی را به نحو مطلوب در سطح شهرستان به بهره برداری برسانیم و خدمات خوبی را به گردشگران ارائه بدهیم.

فرماندار آستانه اشرفیه بیان کرد: در سال گذشته هیچ غریقی نداشتیم و به همین خاطر همه‌ عواملی که در این حوزه بودند، چه هلال احمر، چه اورژانس و تربیت بدنی و نیروهای انتظامی با گشت زنی که در سطح ساحل داشتند ما توانستیم یک کارنامه خوبی را ارائه بدهیم.

وی گفت: دو طرح سالم‌سازی در منتهی علیه ضلع شرقی و غربی شهرستان آستانه اشرفیه داریم که این دو شناگاه دارای طرح سالم‌سازی خواهران و برادران است و بین این دوطرح را با اورژانس هوایی و هواپیماهای فوق سبکی که تهیه کردیم به صورت مستمر پایش میکنیم تا خدای نکرده اتفاقی برای گردشگران در نوار ساحلی رخ ندهد.

فرماندار آستانه اشرفیه در پایان بیان کرد: ما نقاطی را تحت عنوان نقاط خطر افرین در سواحل داریم، که معمولا با پلاکارد و تابلوهایی در نوار ساحلی نصب خواهیم کرد تا مشخص شوند، گردشگران در این مناطق شنا نکنند و از فضای طرح‌های سالمسازی استفاده کنند چون ایمن‌تر است. خواهش ما از گردشگران عزیز این است که قوانین را رعایت بفرمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار