کد خبر: ۸۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲ 06 September 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان توسعه بازار و تقویت برند تعاونی‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت: در ارتباط با این امر کارگروهی تعریف کردیم.

محمود ایزددوست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت  با اشاره به تشکیل تعاونی‌های توسعه و تعاون در پنج شهرستان گیلان اظهار داشت: هدف از تشکیل تعاونی‌های توسعه و عمران تسریع در رشد و توسعه شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌های مردمی تکیه‌گاه این تعاونی‌ها است، افزود: یکی از مزیت‌های این تعاونی‌ها این است که می‌توانند بدون هیچ محدویتی از ظرفیت‌های شهرستان بهره ببرند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به برنامه‌های اداره کل تعاون گفت: راهبرد اول این اداره کل ترویج فرهنگ تعاون است و راهبرد دومی که مطرح است توسعه توانمندی مدیریت و توانمند‌سازی منابع انسانی است.

ایزددوست خاطرنشان‌ کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با اتاق تعاون و اتحادیه‌های تعاونی در این بخش امضا شده است و در دوره‌های آموزشی نیز برای مدیران تعاونی برگزار می‌شود.

وی راهبرد سوم اداره کل تعاون را تعاملات شبکه‌ای عنوان کرد و گفت: در تعاون دو بخش تولیدی و توزیعی داریم و در تدوین برنامه‌های این راهبرد برای ایجاد ارتباط بین بخش تولید و توزیع برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با تأکید بر همکاری بین دستگاهی، افزود: انجام هر فعالیت اقتصادی نیازمند صدور مجوز است و در تدوین برنامه‌های این راهبرد تسریع در روند کارها متقاضیان تعاونی مدنظر است.

ایزددوست تأکید کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌های خوبی با دستگاه‌هایی چون بنیاد ملی نخبگان استان، دانشگاه آزاد واحد رشت، شهرداری رشت امضا شده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مشوق‌های مالی و منابع مالی برای تعاونی‌ها همواره مدنظر است، گفت: تا حد امکان سعی می‌شود از منابع بانکی برای تأمین منابع در گردش تعاونی‌ها استفاده شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان با تأکید بر نظارت بر روند فعالیت‌های تعاونی‌ها تصریح کرد: در کنار تدوین سیاست‌های قانون‌گذاری در بخش تعاون بازرسی و نظارت هم مدنظر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار