تابناک گیلان بررسی می کند ؛
این سخنان رئیس جمهور آن هم در ابتدای سالی که انتهایش دو انتخابات مهم و حساس در کشور برگزار خواهد شد، نشان می‌دهد فضای خاصی را در انتخابات سال جاری خواهیم داشت؛ انتخاباتی که حضور دولتی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.
کد خبر: ۷۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 16 August 2015
به گزارش تابناک گیلان، اگر به خاطر داشته باشیم در ابتدای سال 94 رئیس جمهور محترم، پیام نوروزی خود را انتخاباتی شروع می‌کند و در آن پیام به انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره می کند و می‌گوید: "دست به دست هم دهیم، مجلسی را بسازیم که شایسته ملت بزرگ ایران است و مجلس خبرگانی را به وجود آوریم که ثبات بیشتر برای کشور و آرامش بیشتر برای افکار عمومی جامعه ما به وجود آورد و این کار با همکاری یکدیگر امکان‌پذیر است."

مخاطب صحبت های انتخاباتی احمدی پور چه کسانی بودند؟

این سخنان رئیس جمهور آن هم در ابتدای سالی که انتهایش دو انتخابات مهم و حساس در کشور برگزار خواهد شد، نشان می‌دهد فضای خاصی را در انتخابات سال جاری خواهیم داشت؛ انتخاباتی که حضور دولتی‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.


البته رئیس جمهور پیام نوروزی خود را در اولین جلسه هیئت دولت تکمیل می‌کند و می‌گوید:" با همدلی و همزبانی، شاهد برگزاری انتخابات بسیار خوبی برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم انتخاباتی با حضور و مشارکت گسترده مردم و همه جناح های سیاسی که قانون اساسی را قبول دارند؛ انتخاباتی که موجب مباهات و فخر ما در سراسر دنیا شود."

در ماه‌های پایانی سال گذشته بود که حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی از فعالیت‌های انتخاباتی دولت پرده برداشت. مرعشی درباره فعالیت‌های سخنگوی دولت برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: "قاعدتاً آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه ورود می‌کنند. اخیراً هم آقای نوبخت از موضع سازمان برنامه به ستادهای آقای روحانی در استان‌ها، به‌عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند."

البته فقط فعالیت‌های انتخاباتی محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دولت یازدهم در سال گذشته مطرح نبود، بلکه در ماه‌های پایانی سال شاهد تشکیل حزب اعتدال بودیم؛ حزبی که ابراهیم نکو یکی از موسسین آن می‌گوید: "دولتی‌ها، کسانی که با دولت همسو هستند و برخی از سطوح میانی دولت نیز در حزب اعتدال حضور دارند."

وی درباره دلیل تشکیل حزب اعتدال نیز می‌گوید:" حزب اعتدال سعی دارد با اعلام موجدیت خود باعث شود که حزب اعتدال و توسعه را از معرض اتهام دولتی بودن خارج کند، زیرا حزب اعتدال همان روش حزب اعتدال و توسعه را خواهد داشت، زیرا اشتراکات فراوانی بین تصمیمات ما و دولت وجود دارد."

همچنین محمدابراهیم رضایی نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل ستادهای مخفی دولت در استان‌ها برای فعالیت در زمینه انتخابات مجلس خبر داد و گفت: "متأسفانه دولت با تمام قوا در عرصه انتخابات وارد شده است و در همه استان‌ها ستادهای مخفی تشکیل دادند. این ستادها توسط اعضای دولت تشکیل شده و ریشه آن در دفتر ریاست جمهوری است و مشاهده می‌کنیم عناصری که نباید در این حوزه‌ها ورود کنند شهرستان‌ها را سازمان‌دهی می‌کنند."

اما در روز گذشته معاون سیاسی-امنیتی استانداری گیلان در جلسه شورای اداری آستارا صحبت هایی را مطرح کرد که به نوعی رسما به نزدیکان دولت، "گرا" و به مخالفان آن هشدار جدی داد.

مخاطب صحبت های انتخاباتی احمدی پور چه کسانی بودند؟

معاون سیاسی‌ ـ‌ امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: هر مدیری در گیلان که نتواند سیاست‌های دولت را اجرا کند و به این سیاست‌ها اعتقاد نداشته باشد، برکنار می‌شود.

به گزارش تابناک گیلان، محمد احمدی‌پور در جلسه شورای اداری این شهرستان در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار آستارا نظام اسلامی ایران را نظام سیاسی و مطرح در عرصه بین‌الملل خواند.

مخاطب صحبت های انتخاباتی احمدی پور چه کسانی بودند؟

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با همکاری تمام قوا توانست شرایط اقتصادی کشور را بهبود ببخشد، افزود: در شرایطی که کشور در حوزه اقتصادی طبق آمار عدد منفی را نشان می‌داد با تدبیر دولتمردان به مرحله مثبت رسید که کار بسیار بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه تمام مدیران باید سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به درستی اجرایی کنند، یادآور شد: اگر مدیری در گیلان اعتقادی به سیاست‌های دولت نداشته باشد جایگاهی در دولت نخواهد داشت و این دولت نیازمند مدیران توانمند و متعهد است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار