کد خبر: ۵۴۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷ 30 December 2017

تابناک / مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای از پرداخت ۷۰ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال تسهیلات جاری از ابتدای مهرماه تاکنون خبرداد و گفت: پرداخت تسهیلات تا اواخر اسفندماه ادامه دارد.

 محمدرضا طاهرزاده اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون حدود۷۰ میلیارد و ۳۷۳میلیون ریال تسهیلات جاری به چایکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان به پنج هزار و ۵۰۰ نفر از چایکاران شمال در استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده، افزود: پرداخت این تسهیلات تا اواخر اسفندماه جاری نیز ادامه دارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای خاطرنشان کرد: هر چایکار به ازای هر هکتار باغ چای ۲۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای انجام فعالیت‌های جاری از قبیل خرید نهاده‌ها و اداوات کشاورزی و همچنین هزینه‌های کارگری پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدایی مهر ماه تاکنون ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بهره چهار درصد به صاحبان ۷۰ کارخانه چای سازی در گیلان و مازندران پرداخت شده است، تصریح کرد: باز پرداخت این تسهیلات یکساله است.

طاهرزاده در ادامه با بیان اینکه این تسهیلات در فصل تولید از مطالبات چایکاران بابت فروش برگ سبز چای وصول می‌شود، خاطرنشان کرد: چایکاران و صاحبان کارخانه‌های چای سازی در کمتر از ۱۰ روز پس از ارائه تقاضای به اداره‌های چای استان‌های گیلان و مازندران تسهیلات را دریافت می‌کنند.

گفتنی است گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارند و بیش از ۴۵ هزار نفر از تولید کنندگان چای در این استان‌ها عضو صندوق حمایت از توسعه صنعت چای هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار