رمقی به جان خسته آدمی در بین الحرمین/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/میثم حلالی نصب

کد خبر: ۱۱۸۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵ 26 August 2024
تابناک خوزستان: اربعین حسینی موسمی برای دیدار یار و رسیدن به سرمنزگاه دشت کربلا،قدم‌های آهسته و پیوسته زائران امام شهید رام برداشته می‌شود گرمای هوا رطوبت هوا طولانی بودن مسیر شلوغی راه هیچ کدام عاملی نشد که از سیل مشتاقان حضرت ارباب کاسته شود. خداوند عشق و علاقه به اهل بیت را در دل مومنان قرار داده تا در مسیر این بزرگواران ثابت قدم باشند.
 
رسیدن به سفینه النجات و زیارت امام سوم شیعیان در شهر کربلای معلی در ظهر اربعین صفایی وصف نشدنی دارد ان همه راه‌ها و فعالیت‌ها برنامه‌ها و اهداف خستگی و اذیتی به همراه دارد اما پایان پیاده‌روی اربعین شور و شوق و انرژی وصف نشدنی به زوار ی‌دهد باید آنجا باشید تا سیل جمعیت حضور همه افراد از کشورهای مختلف جهان که پرچم‌هایشان نشان از ملیتشان بود با چشم خود ببینید. از کودکان و خردسالان تا سالخوردگان و معلولان آنان که نقصی در بدن داشتند در این حرکت عظیم حضور داشتند.
 
امسال مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی به غزه قرار گرفته و نام طریق الاقصا را با خود همراه داشت مسلمانان سراسر جهان در این همایش عظیم نشان همبستگی و اتحاد خود را با ملت فلسطین و مردم مسلمان غزه اعلام کردند برای نابودی دشمنان مسلمانان هم قسم شده‌اند تا در این مسیر ثابت قدم و استوار باشند.
 
خادمان زوار امام حسین علیه السلام ا هر آنچه در توان داشته‌اند به میدان آمدند تا بتوانند میزبانی شایسته از میهمانان امام داشته باشند آن دخترکی که جعبه دستمال کاغذی را ا خود حمل می‌کرد تا به زائران بدهد ا پسر بچه‌ای که سینی پر از خرما را روی سر گذشته تا عابران دانه‌ای خرما بردارند نشان از تداوم مهربانی و ارادت همگان به اهل بیت عصمت و طهارت است.
 
بین الحرمین در شهر کربلا امسال هم شاهد حضور میلیونی مردم بود که برای زیارت اربعین به کشور عراق سفر کردند به غیر از حرم مطهر امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر نجف و مرقد مولا علی علیه السلام نیز مقصد زائران اربعین است شهرهای زیادتی دیگر مانند سامرا و کاظمین امسال نیز زائران اربعین را در خود میهمان کردند.
 
به راستی برگزاری چنین برنامه عظیمی در سطح بین‌المللی نیازمند به یک برنامه‌ریزی،هماهنگی همکاری، از خود گذشتگی و ایثار داشت که میان ملت‌های مختلف مسلمانان شیعه و سنی اتفاق افتاد، دل‌های شیعیان در ورودی حرم‌های اهل بیت ن دوباره می‌گیرد و رمقی به تن خسته آدمی برای ادامه حیات هدیه می‌کند.
 
گنبد زیبا و درخشان سیدالشهدا باشد یا ایوان طلای نجف یا پنجره فولاد ضامن آهو هدف و مقصد اتحاد برابری و برادری و رسیدن به رستگاری و توسل جستن به اهل بیت عصمت و طهارت در تمامی امورات است باشد که این حرکت سرخ تا قیام سبز مهدویت تداوم داشته باشد ان شاءالله زیارت همه زائران اربعین حسینی قبول درگاه احدیت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار