۱۶۲ طرح عمرانی روستایی و شهری خوزستان آماده بهره‌برداری است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: ۱۶۲ طرح که اغلب در حوزه بهسازی روستاها هستند با اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آماده شده و در هفته دولت بهره برداری می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴ 26 August 2024

تابناک خوزستان: روح الله عمادی بیان کرد: ۵۰۰ طرح عمرانی برای امسال در روستاهای خوزستان تعریف شده است.

وی با اشاره به تخصیص خوب اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای تامین قیر مورد نیاز در روستاهای استان افزود: سال گذشته با همکاری دستگاه‌ها و استانداری خوزستان اعتبار تخصیص یافته از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به سه هزار میلیارد ریال برای تامین قیر و آسفالت روستاها رسید.

عمادی اظهار کرد: امسال تلاش داریم این رقم را افزایش دهیم تا شاهد تحول عظیمی در نهضت آسفالت روستاها باشیم.

انعقاد قرارداد ساخت هفت هزار مسکن روستایی با بانک‌های خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: ۱۰ هزار متقاضی ساخت مسکن روستایی از دی سال گذشته تاکنون به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که با هفت هزار نفر از این تعداد قرار دارد منعقد شده است.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که برای ساخت مسکن محرومان در استان خوزستان انجام شده است، افزود: طی قراردادی با نهادهای حمایتی در شهرستان شادگان برای ساخت مسکن محرومان، ساخت ۴۳۰ واحد مسکونی آغاز شد که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عمادی اظهار کرد: پنج هزار واحد مسکونی از سوی این دستگاه در حوزه مسکن شهری نیز در قالب نهضت ملی در حال ساخت است که به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت دارند.

اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی در ۵۵۰ روستای خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: سال گذشته در ۸۶۰ روستای خوزستان فعالیت‌های عمرانی و بهسازی انجام شد و امسال در ۵۵۰ روستا این اقدامات در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خوزستان در اجرای طرح هادی روستایی در کشور سرآمد است، ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی در روستاهای استان به طور قطع باعث مهاجرت معکوس و شکوفا شدن روستاها خواهد شد.

عمادی با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان بانک‌ها همکاری بسیار خوبی در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها دارند، گفت: اقتصاد روستا در کنار تحول‌سازی عمرانی روستاهای استان بسیار اهمیت دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان اظهار کرد: طرح منظومه روستایی از سوی بنیاد مسکن برای بهبود اقتصاد روستایی آغاز شده که در شهرستان‌های مسجد سلیمان، آبادان و خرمشهر نهایی شده است.

در طرح منظومه روستایی نقاط قوت روستاها شناسایی شده و اقدامات موثری برای رونق بخش گردشگری، اقتصاد و اشتغال آن‌ها انجام می‌شود.

پیش از این مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از هدفگذاری برای صدور ۱۲ هزار جلد سند در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای سال جاری خبر داده بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار