۲۴ طرح کشاورزی ‌خوزستان‌ آماده افتتاح در هفته دولت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از افتتاح ۲۴ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸ 26 August 2024

تابناک خوزستان: مجید نبی‌پور ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دولت، با اشاره به افتتاح ۲۴ طرح کشاورزی در استان، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، ۲۴ طرح‌ در زیر بخش‌های آب و خاک، باغبانی و گلخانه، تولیدات دامی، دامپزشکی، شیلات و آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت بهره‌برداری خواهند شد.

وی با اشاره به مهمترین پروژه‌ها، افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به افتتاح شبکه آبیاری موقت و تسطیح نسبی بخشی از اراضی منطقه نوآباد شهرستان آبادان با هدف توسعه نخیلات این شهرستان اشاره کرد. هدف این طرح، احیای اراضی و نخلستان‌های منطقه و توسعه کشاورزی، مهارجت معکوس کشاورزان و افزایش تولید نخیلات و محصولات کشاورزی و افزایش تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی بوده است.

نبی‌پور با اشاره به جزئیات این پروژه، افزود: این طرح در مساحت ۴۰۰ هکتار و با احداث ۳ کانال خاکی به طول ۸۵۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۲۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این ۲۴ طرح با اعتبار بیش از ۱ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در شهرستان‌های ایذه، بهبهان، شوش، دهدز، دزفول، مسجدسلیمان، دزپارت، خرمشهر، شادگان، لالی، باوی، آبادان، هویزه و شوشتر قرار دارند.

وی یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها، هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۵۵ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار