رسیدگی الکترونیکی ۶۰ درصد پرونده ها در دادگستری مازندران

در این نشست که به صورت حضوری و مجازی با حضور کارشناسان فناوری استان مازندران برگزار شد، شیر سوار معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان مازندران و کارکنان این معاونت به بیان نقطه نظرات، مشکلات و چالش‌های حوزه کاری خود در زمینه شاخص‌های نظارتی و آماری و وضعیت فناوری استان پرداختند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 21 August 2024

رسیدگی الکترونیکی ۶۰ درصد پرونده ها در دادگستری مازندران

 
 
به گزارش تابناک مازندران ، رییس کل دادگستری مازندران اظهار کرد:
در حال حاضر ۶۰ درصد پرونده ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی رسیدگی می شود.
 
بر اساس این گزارش ، عباس پوریانی در نشست معاونت فناوری و برنامه ریزی دادگستری بر اهمیت رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: مازندران از استان‌های پیشروی کشور در استفاده از فناوری‌های نوین و رسیدگی الکترونیک به پرونده‌ها است و در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پرونده‌ها در دادگستری استان به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.
 
وی افزود: رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های قضائی از محاسن بسیار بالایی برخوردار است که از آن جمله می‌توان به کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها اشاره کرد.
 
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دادگستری مازندران در بسیاری از شاخص‌های فناوری در رتبه برتر کشور قرار دارد؛ البته باید با بررسی چالش‌های موجود، روند رسیدگی به پرونده‌ها با دقت بالاتر و سرعت بیشتری انجام شود.
 
پوریانی به ضرورت استفاده از سیستم‌های به روز برای رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ورود فناوری اطلاعات به حوزه رسیدگی‌های قضائی، محیط دادرسی را با تغییرات مثبتی روبرو ساخته و امیدواریم با ایجاد زیر ساخت‌های لازم، طرح دعوی در دادگاه و انجام فرایند دادرسی تا مرحله صدور رأی به طور کامل به صورت الکترونیکی در سراسر استان انجام شود.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار