امام جمعه نکا ؛

متأسفانه از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی مساجد استفاده نمی‌شود

امام جمعه نکا گفت: مساجد مکانی هستند که دشمنان از آن می‌ترسند و متأسفانه از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی آن استفاده نمی‌شود، مسجد مرکز عبادت، سیاست و تقویت روح و روان انسان است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 17 August 2024

متأسفانه از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی مساجد استفاده نمی‌شود

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
خطیب جمعه نکا در خطبه‌ی اول پس از ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش نمود و در ادامه مباحث گذشته گفت: گاهی انسان مال شخصی را تصرف می‌کند که خیانت به یک فرد است، اما گاهی مال عمومی را تصرف می‌کند که به بیت‌المال و همه مردم خیانت کرده است.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه، اگر فردی چراغ برقی را در خیابان بشکند، حق همه مردم را ضایع کرده است خاطرنشان کرد: کسانی که به صورت غیر‌قانونی و از پشت کنتور از برق عمومی استفاده می‌کنند، مرتکب سرقت شده‌اند و کسانی که اموالی در اختیار آنهاست نباید از از آن استفاده‌ی شخصی کنند و همچنین، خودروی اداره مربوط به بیت‌المال است و استفاده شخصی از آن جایز نیست.
 
وی افزود: وظیفه کارگزاران در جامعه‌ی اسلامی، اجرای مقررات است و در این راستا، باید در برخورد با ارباب رجوع عادلانه رفتار کنند، زیرا مردم در برابر قانون مساوی هستند.
 
امام جمعه نکا با اشاره به سخنان برخی که می‌گویند؛ اشخاص دارای مذهب غیرشیعه، دارای جایگاه هستند و شیعه جایگاهی ندارد، گفت: حضرت علی(ع) فرمود: «به همه انسان‌ها نیکی و در همه کشور عدالت برقرار و به طبقات محروم جامعه بیشتر توجه کنید، تا هنگامی که شاهدها شهادت می‌دهند از مجازات در امان باشند».
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، کارگزار نباید اموال بیت‌المال را بین این و آن پخش کند، همانگونه که خلیفه سوم در زمان حکومت خود این کار را انجام می‌داد، خاطرنشان کرد: «بخشش کارگزاران به نااهلان ممنوع است».
 
وی در خطبه‌ی دوم، از کاروان ورزشی ایران در المپیک فرانسه تشکر و برای زائرین اربعین نیز آرزوی سلامتی و بازگشت به وطن کرد و با اشاره به گرمای فصل تابستان، خواستار مدیریت مصرف برق توسط همگان شد تا برق کسی قطع نشود.
 
خطیب جمعه نکا بیان کرد: امروز ۲۶ مرداد ماه مصادف با سالروز بازگشت اسرا و آزادگان عزیز به کشور است، عزیزانی که برای ما افتخار آفریدند و سند اعتبارمان هستند. «حسین لشکری» آزاده‌ای است که ۱۸ سال در اسارت بود و سرانجام به شهادت رسید.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) در این راستا که؛ «آزاده، آزاده است هر چند به او ضرر برسد»، ابراز کرد: کسی که تعلق خاطر به تشریفات ندارد، منتظر دریافت لوح‌تقدیر نیست.
 
وی به روز جهانی مسجد، روزی که رژیم صهیونیستی مسجد‌الاقصی را به آتش کشید اشاره و بیان کرد: مساجد مکانی هستند که دشمنان از آن می‌ترسند و متأسفانه از ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی آن استفاده نمی‌شود. مسجد مرکز عبادت، سیاست و تقویت روح و روان انسان است.
 
امام جمعه نکا تأکید کرد: همسایه‌ی مسجد باید به آن اهمیت بیشتری بدهد، زیرا نماز کامل، نمازی است که در مسجد خوانده شود. در روایات آمده است؛ «اهل مسجد، زائر خداست و خدا بر خورد لازم می‌داند که زائر را گرامی بدارد و عبادتش را قبول کند و گناهانش را ببخشد» و نباید به مساجد و قرآن بی‌توجهی شود.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: رژیم صهیونیستی یک دولت وحشی است که هر روز جنایاتی جدید مرتکب می‌شود، یک بمب هزار کیلویی را جایی انداخت که ۱۲۰ نفر را تکه‌تکه کرد و کسی نمی‌توانست پیکرشان را جمع کند و متاسفانه کشورهای دنیا در مقابل این جنایت سکوت کرده‌اند اما جبهه مقاومت در مقابل این وحشی‌گری ایستاده است.
 
وی افزود: شهید عبدالعزیز رنتیسی یکی از رهبران حماس گفت: «بالاخره همه باید روزی بمیریم، چه با ترور رژیم صهیونیستی و چه با ایست قلبی، اما من حاضرم با تیر رژیم صهیونیستی کشته شوم»، امروز افکار عمومی دنیا با فلسطین است و نفرت عمومی بر علیه اسرائیل به وجود آمده است.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار