مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار خبر داد:

در سال گذشته ۱۲۱ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفت

در سال گذشته ۱۲۱ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفت که این آمار در سال جاری با توجه به افزایش مبادلات تجاری به مراتب افزایش خواهد یافت. 
کد خبر: ۱۱۸۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۲ 20 August 2024
در سال گذشته ۱۲۱ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفت

 

به گزارش تابناک مازندران ، احمدی اظهار کرد: در حال حاضر تجارت دریای در بندر فریدونکنار بدون وقفه در حال انجام است و برای سالهای آینده هم با برنامه جلو خواهیم رفت.
 
بر اساس این گزارش ، رئیس هیات مدیره بندر فریدونکنار با بیان این مطلب که رکورد ترانزیت کالا در این بندر شکسته شده است، ادامه داد: 
در سال جاری شاهد رشد ۸۴ درصدی ترانزیت کالا در این بندر از روسیه به کشورهای افغانستان و عراق هستیم.
 
وی بیان داشت: ترافیک کامیون های بین المللی در این بندر نشان از رونق تجارت در بندر فریدونکنار دارد که هر ساله این تجارت در حال افزایش است.
 
رکورد شکنی در تجارت دریایی
 
در این پیوند مدیر عامل بندر فریدونکنار اظهار کرد: در چند سال اخیر تجارت دریایی در بندر فریدونکنار بر مدار افزایش قرار دارد و در سال جاری از این بندر ۷۲ هزار تن کالا به کشورهای مختلف حاشیه دریای خزر صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشد ۴۲۲ درصدی صادرات هستیم.
 
هادی شفیعیان اظهار کرد: فرایند صادرات در بندر فریدونکنار که در سالهای اخیر بر مدار افزایش قرار گرفت در شرایط فعلی به نقطعه اوج خود رسید.
 
وی بیان داشت: صادرات سیمان از این بندر رکورد همه بنادر فعال استان مازندران را شکسته و بدون وقفه این صادرات در جریان است.
 
مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار بیان کرد: فراوردهای نفتی و پتروشیمی، سنگ، آهن، چوب، نمک و سیمان از جمله کالاهای صادراتی بندر فریدونکنار به کشورهای حاشیه دریای خزر است.
 
شفیعیان با اشاره به این که کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان از جمله کشورهای هستند که صادرات از بندر فریدونکنار به مقصد این کشورها انجام می شود، اظهار کرد:
بندر فریدونکنار تنها بندر شمال کشور است که در حوزه ترانزیت نفتی فعال است.
 
وی گفت: در سال گذشته ۱۲۱ کشتی در بندر فریدونکنار پهلو گرفت که این آمار در سال جاری با توجه به افزایش مبادلات تجاری به مراتب افزایش خواهد یافت. 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار