معرفی تعداد۳۳ نقطه در مازندران به عنوان محل های اجرای طرح سالمسازی دریا

کد خبر: ۱۱۸۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴ 19 August 2024
معرفی  تعداد۳۳ نقطه در مازندران به عنوان محل های اجرای طرح سالمسازی دریا

 

به گزارش تابناک مازندران ، تلاش مستمر کارشناسان محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون تعداد ۱۱۷ مورد پایش نمونه برداری از شناگاه های استان صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش ، استان مازندران با دارا بودن در حدود ۴۸۷ کیلومتر مربع طول خط ساحلی دارای طولانی ترین نوار ساحلی در بین سایر استان های شمالی می باشد.

همه ساله با حضور سرمایه گذاران و با حمایت شهرداری شهرستان های ساحلی جهت جذب گردشگران اقدام به اجرای طرح های سالمسازی در مناطق ساحلی می گردد که برای سالجاری تعداد۳۳ نقطه در استان به عنوان محل های اجرای طرح سالمسازی معرفی شده اند.

 در این نقاط که به صورت رسمی و زیر نظر دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری، فرمانداری و شهرداری شهرهای ساحلی اقدام به فعالیت می نمایند از سازمان هلال احمر، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان، کمیته غریق نجات استان نیز جهت ارائه خدمات به مسافران و شناگران استفاده می گردد.

 زمان فعالیت طرح های سالمسازی همزمان با شروع فصل گرما و آغاز تعطیلات تابستان که با سفرهای تابستانی مصادف است شروع می گردد.

 به موازات فعالیت شناگاه هایی که برای عموم معرفی شده اند شناگاه ها و محل هایی از پلاژهای خصوصی، تفرجگاه های ساحلی وابسته به ارگان های دولتی، شرکت های غیر دولتی نیز در سواحل و در قالب شناگاه های خصوصی مشغول به فعالیت می باشند.

 نکته قابل توجه در تمامی شناگاه های استان (اعم از دولتی و یا خصوصی) رعایت برخی الزامات زیست محیطی – بهداشتی در محل های اجرای طرح و شناگاه ها می باشد از جمله مدیریت زباله در سواحل، نحوه مدیریت فاضلاب و پساب های بهداشتی در سواحل.

 اداره کل حفاظت محیط زیست استان در شهرهای ساحلی اقدام به پایش های مستمر از محل های اجرای طرح سالمسازی می نماید که پایش های میدانی به دو صورت شکل می گیرد که شامل بازدید و پیمایش سواحل و بررسی وضعیت زیست محیطی سواحل و همچنین نمونه برداری از آب شناگاه ها جهت بررسی وضعیت آلودگی میکروبی آب در این نقاط می باشد.

بازدید و پایش مشترک ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان و مرکز بهداشت استان جهت بررسی ضوابط بهداشتی و زیست محیطی. 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار