عملکرد پنج ماهه مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر

نشست خبری محمد‌طلوعی رئیس کارگروه منطقه ۳ مجمع‌خیرین مازندران با جمعی از فعالان رسانه

رئیس کارگروه منطقه ۳ مجمع‌خیرین محرومیت زدایی استان مازندران و رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر با بیان اینکه؛ در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد‌ تومان در شهرستان از مردم و شرکت‌های تولیدی کمک دریافت شد، از عموم مردم شریف و شهید‌پرور، مدیران شرکت‌ها و خیرین نیک‌اندیش بابلسر، هادی‌شهر و بهنمیر که همواره پشتیبان این مجمع بوده‌اند قدردانی کرد
کد خبر: ۱۱۸۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴ 18 August 2024
نشست خبری محمد‌طلوعی رئیس کارگروه منطقه ۳ مجمع‌خیرین مازندران با جمعی از فعالان رسانه

 

 

 به گزارش تابناک مازندران ، رئیس_مجمع‌خیرین_محرومیت‌زدایی_شهرستان‌بابلسر در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران این شهرستان، ضمن تسلیت ایام اسارت آل‌الله و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و تبریک بمناسبت روز و هفته خبرنگار، با گرامیداشت یاد شهیدان صارمی، باغبانی و شهدای خبرنگار غزه گفت: خبرنگاران، تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی هستند.

وی به بیان ویژگی‌های مهم یک خبرنگار اشاره کرد و افزود:
 یک خبرنگار خوب باید دارای: علم و دانش، تجربه و جسارت باشد تا بتواند سه شاخصه اصلی یک خبر که؛ سرعت، دقت و صحت است به آن عمل و در آن موفق باشد. به گفته او؛ خبرنگار باید آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز جامعه باشد و یک خبر، زمانی دارای اهمیت و پُر بازدید خواهد بود که بجا و به موقع منتشر شود. طلوعی گفت: باور دارم که بدون رسانه، بخش‌های خصوصی، مردم نهاد و دولتی هرگز موفق نخواهد بود. رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر با اشاره به بیان رهبری افزود:
فعالیت‌های بسیج را باید به دقت، سرعت و بهترین نحو اطلاع‌رسانی کرد تا مردم از این اقدامات و فعالیت‌ها مطلع شوند، که این کار تنها از طریق خبرنگاران محقق می‌شود.
طلوعی در ادامه با اذعان به اینکه؛ این مجمع یک مجموعه مردم‌نهاد می‌باشد تصریح‌کرد: کلیه هزینه‌های مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی از محل کمک‌های مردمی برای ساخت منازل محرومین، تهیه کمک جهیزیه، کمک هزینه تامین درمان بیماران صعب‌العلاج و... تامین می‌شود.
وی اظهار‌کرد: مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی با ۱۲ ماموریت ذاتی، با توجه به شرایط موجود در جامعه در خصوص آنها تصمیم‌گیری می‌‌کند.
رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر بیان‌داشت: در حال حاضر، اولویت و ماموریت این مجمع، ساخت منازل محرومین، اشتغال جوانان جویای‌کار، تامین کمک بسته‌های معیشتی، کمک خرید جهیزیه نوعروسان و کمک هزینه خرید دارو تا بعضا بستری بیماران در بیمارستان می‌باشد.
طلوعی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات صورت گرفته مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌ در خصوص ساخت مسکن محرومین پرداخت و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، ساخت ۵ واحد در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد، ساخت یک واحد مسکن محرومین به اتمام رسید که بعد از ماه صفر با حضور مسئولین شهرستانی و استانی تحویل خانواده محترم نیازمند خواهد شد. وی افزود: واحد مسکونی دیگر، با ۹۰ درصد پیشرفت در ساخت، بزودی تکمیل و آماده تحویل می‌شود و واحد‌های دیگر مسکن محرومین با ۸۰، ۷۰ و ۶۰ درصد پیشرفت، در حال تکمیل مراحل باقیمانده می‌باشد.
طلوعی اظهار امیدواری کرد: در شش ماه اول سالجاری، با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان تجهیز و ساخت این واحدهای مسکونی به اتمام برسد.
رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر در رابطه با موضوع اشتغال جوانان عنوان‌کرد: این مجمع باتوجه به توافقات صورت گرفته با شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، زمینه بکارگیری ۲۰۰ جوان علاقه‌مند و جویای کار در این مراکز تولیدی را فراهم نموده است که افراد تا ۳۰ سال سن می‌توانند جهت اشتغال به دفتر مجمع مراجعه نمایند. وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از جوانان جویای کار که از سوی مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر به واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی معرفی شدند، پذیرش و مشغول بکار هستند. به گفته طلوعی؛ سالانه بیش از ۵۰ سرپرست خانوار را در بحث اشتغال به این مراکز معرفی می‌کنیم.
وی باتوجه به دغدغه مهم مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت بیان‌کرد: داشتن شغلی ثابت و پایدار برای جوانان، علاوه بر انگیزه ازدواج، انگیزه فرزندآوری، به همراه آن، جوانی جمعیت در کشور را به دنبال خواهد داشت.
رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر در رابطه با اجرای برنامه‌های فرهنگی این مجمع تصریح‌کرد: برگزاری مسابقه ۲۰ سوالی که با همکاری نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه در کانال خبری و اطلاع‌رسانی مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌ بارگذاری خواهد شد، به قید قرعه و با هزینه مجمع، دو نفر از برندگان آن به مدت سه شب به  مشهد مقدس سفر خواهند کرد. طلوعی افزود: جوائز این مسابقات، در مراحل بعدی متغییر می‌باشد.
وی با بهره‌گیری از بیان حضرت علی (ع) در صفحه ۶۱۳ نهج‌البلاغه در خصوص ضرورت شتاب در نیکوکاری و گذر سریع زمان برای انجام اعمال صالح اظهارداشت: خدا شما را رحمت کند، پس، بشتابید به‌سوی آباد کردن خانه‌هایی که شما را به آبادانی آن فرمان داده تشویقتان کرده، به سوی آن دعوت کرده اند، با صبر و استقامت و عبادت، نعمت‌های خدا را بر خود تمام گردانید و از عثیان و نافرمانی کناره‌گیرید که فردا به امروز نزدیک است.
 
رئیس کارگروه منطقه ۳ مجمع‌خیرین محرومیت زدایی استان مازندران و رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر با بیان اینکه؛ در سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد‌ تومان در شهرستان از مردم و شرکت‌های تولیدی کمک دریافت شد، از عموم مردم شریف و شهید‌پرور، مدیران شرکت‌ها و خیرین نیک‌اندیش بابلسر، هادی‌شهر و بهنمیر که همواره پشتیبان این مجمع بوده‌اند قدردانی کرد و گفت:
 بدون مشارکت این عزیزان پیشبرد اهداف مجمع‌خیرین سخت خواهد بود و با حضور و مشارکت آنها در ماموریت و مسئولیت خود قطعا موفق خواهیم بود.
طلوعی با قدردانی از دکتر بازوند فرمانده سپاه بابلسر که همکاری و حمایت همیشگی ایشان موجب دلگرمی مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌ می‌باشد، از سرهنگ قلی‌نیا مسئول بسیج سازندگی شهرستان، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران، فرماندهان پایگاه‌های بسیج محلات شهر و روستا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر که در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به قشر محروم جامعه اهتمام دارند و حامی مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌ می‌باشند تشکر کرد.
بر اساس گزارش روابط‌عمومی مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر، در احکامی جداگانه از سوی محمد طلوعی رئیس مجمع‌خیرین محرومیت‌زدایی شهرستان‌بابلسر، حکم مسئولیت کمیته روابط‌عمومی و اعضای این کمیته به آنان اعطا شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار