زندگی در تاریکی/یاداشت اختصاصی هماخوزستان/افشار پرویزی بابادی

کد خبر: ۱۱۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳ 27 August 2024
تابناک خوزستان: شب شده بود هوا تاریک بود و مادر سفره غذا را پهن کرد همه جمع شده بودیم خانه پدری بوی غذای مادر که تا حیاط می آمد نوید شب خوبی را می داد کم کم کاسه و بشقاب ها را چیدیم همین که غذا روی سفره گذاشته شد قورمه سبزی خودنمایی کرد ، به یکباره خانه خاموش شد همه جا تاریک ، برق قطع شد برادرم چراغ تلفن همراهش را روشن کرد .به حیاط رفت خیابان غرق در تاریکی بود.
 
شرجی اهواز مجالی برای در خیابان ماندن نداد همه داخل خانه مانده بودیم کم کم خنکای خانه جایش را به گرما داد دمای اتاق بالا رفته بود، نوه مان هنوز یکسالش نشده مدام گریه میکرد پدر با یک پوشه آبی رنگ مدادم باد میزد تا بچه آرام شود مشکل فقط قطعی برق نبود گرمای هوا بیشتر اذیت می کرد.
 
برای خنک کردن خودمان شیر آب را باز کردیم سر و صورتمان را آب بزنیم که متوجه شدیم پمپ هم خاموش بی آب مانده ایم، خلاصه بگویم تجربه بدی بود نور چراغ تلفن همراه روشنایی کوچکی به خانه داد تا شام خورده و کمی جمع و جور کردیم اما گرمای هوا همه را کلافه کرده بود، با فوریت های شرکت برق تماس گرفتیم که اپراتور شرکت اعلام کرد منطقه ما و چند محله دیگر شهر به علت بروز اشکال فنی در شبکه ، بی برق هستند و تا یک ساعت دیگر مشکل حل می شود.
 
در جنوب کشور خوزستان، گرمای هوا از یک طرف شرجی نفس گیر از سمت دیگر وجود برق پایدار را الزامی می کند، خاموشی های پی در پی در مناطق مختلف کلانشهر اهواز باعث ناراحتی مردم و اختلال در کار و زندگی مردم شده است. شاید اگر خاموشی ها با برنامه ریزی و اطلاع قبلی باشد مردم در مواجهه با این مشکل آمادگی بهتری دارند.
 
خلاصه همانطور که مدیریت مصرف انرژی تاثیر گسترده ای در ذخیره سازی آن انرژی دارد، وجود و پایداری آن نیز موجب رضایت شهروندان است. زندگی عصر حاضر با برق پیوند محکم و جدایی ناپذیری دارد، بیشتر وسایل و اسباب زندگی مردم برقی شده و این تجهیزات با برق پایدار فعال هستند.
امید است مسئولان و متولیان حوزه انرژی و برق ، بتوانند با تامین پایدار برق آسایش مردم را فراهم نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار