استاندار خوزستان: شهیدان رجایی و باهنر منشا اثر برای نظام جمهوری اسلامی بودند

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر منشا اثر برای نظام جمهوری اسلامی بودند گفت: شهید رییسی بنایی را در دولت پایه گذاری کرد که توانست همانند شهیدان باهنر و رجایی آثار خود را در تاریخ کشور جاودانه کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ 28 August 2024

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهیدان محمدعلی رجایی(رئیس جمهور) و حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد باهنر(نخست وزیر) که در یادمان سردار علی هاشمی برگزار شد بابیان اینکه این ۲ شهید حق بزرگی در تعلیم و تربیت کشورمان دارند اظهار کرد: دشمنان نظام این ۲ شخصیت را شهید کردند تا به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه این ۲ شهید حق بزرگی بر گردن کشور دارند و نسل جدید باید با این ۲ عنصر آشنا شوند ادامه داد: شهید باهنر جزو ارکان نظام بود و در همه مراحل انقلاب در کنار امام راحل و شهید بهشتی تحول بزرگی را برای کشور ایجاد کرد.

استاندار خوزستان بابیان اینکه شهید رجایی شخصی بود که زیر شکنجه ساواک هیچ اطلاعاتی را بازگو نکرد گفت: شهید رجایی شکنجه‌های سختی را تحمل می‌کرد که نشان دهنده این بود که دست‌پرورده انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت اهواز در این مراسم بابیان اینکه ماندگاری یک جامعه بستگی به فرهنگ جامعه دارد و فرهنگ جامعه را گفتمان آن جامعه تشکیل می‌دهد اظهار کرد: باید از این چنین جلسات بهره ببریم زیرا به ما به ما بینش می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی با بیان اینکه اگر امروز ایرانی اقتدار داریم محصول بینش ما است گفت: شهدا با بینش و تفکر انقلابی که داشتند در مقابل حمله دشمنان ایستادند تا کشور را با عظمت نشان دهند.

وی بابیان اینکه پروژه استکبار این بود که ایران تجزیه شود افزود: ایران همواره در ادوار مختلف مورد تهاجم بوده است که در سایه ولایت فقیه توانستیم جلوی این تهاجم‌ها مقابله و پیروز شویم.

امام جمعه موقت اهواز بابیان اینکه علی هاشمی از جمله مستضعفین خوزستانی بود که با اقتدار جلوی رژیم بعثی استاد گفت: ظرف مدت پنج روز ارتش بعثی ۲۰ هزار کیلومتر از ایران را تصرف کرد، که این شهید مقابل یک ارتش ایستاد تا خاک کشور به دست دشمن نیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با بیان اینکه امروزه ایران در حوزه پزشکی و پیراپزشکی کشور اول منطقه است خاطر نشان کرد: ایرانی که در ادوار گذشته کوچک و کوچکتر شده بود در زمان جمهوری اسلامی به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شده است.

در تقویم کشور، دوم تا هشتم شهریور ماه هفته دولت نامگذاری شد که علاوه بر این گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم از دیگر عناوین این هفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار