هشدار پلیس فتا اصفهان در باره سوء استفاده کلاهبرداران سایبری از ایام محرم

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان در باره سوءاستفاده جدید مجرمان سایبری در ماه محرم هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۷۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ 11 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان»، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی روز پنجشنبه با بیان سواستفاده مجرمان سایبری در مناسبت‌های مختلف از فضای مجازی افزود: کاربران باید با افزایش دانش سایبری و سواد رسانه‌ای خود فریب مجرمان را نخورند و در دام آنها گرفتار نشوند.

‌وی تصریح کرد: در روزهای اخیر با فرارسیدن ایام محرم، افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از احساسات معنوی مردم عزادار و با ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان‌های فریبنده پرداخت نذر و برقراری تور زیارتی و معرفی خود به نام نهادهای مرتبط رسمی و قرار دادن شماره حساب‌، سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند.

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان برای پرداخت نذر خود و شرکت در سفرهای زیارتی به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امور را از طریق راه‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند.

رییس پلیس فتا اصفهان افزود: سودجویان با طراحی سایت‌های جعلی، کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت و به بهانه پرداخت نذر و برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که از کلیک کردن روی پیامک‌ها و تبلیغات حاوی لینک بپرهیزند و مبالغ نذر خود را به شماره حساب‌ هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز و از پرداخت نذوراتشان در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند.

این مقام انتظامی اصفهان از کاربران خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

/پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار