زکات کشاورزان اصفهان بین نیازمندان همان منطقه توزیع می شود

دبیر شورای زکات استان اصفهان گفت: زکات جمع آوری شده کشاورزان اصفهان بین نیازمندان و قشر کم برخوردار همان منطقه به مصرف می رسد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 13 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، کریم زارع روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی و نیازهای هر منطقه صرف تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان تحت پوشش این نهاد در هر منطقه می شود.

وی افزود: در چهارماه ابتدای سال جاری کشاورزان اصفهان با پرداخت زکات واجب، مستحب و مال التجاره خود افزون بر ۶۹۰ میلیارد ریال به مددجویان و نیازمندان کمک کردند.

دبیر شورای زکات استان اصفهان و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در زمان حاضر یکصد نفر از مبلغان زکات در استان اصفهان فعال هستند که در راستای ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه در سطح روستاها فعالیت دارند.

زارع افزود: سال گذشته کشاورزان و خیران اصفهان، بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب محصولات زراعی و دامی خود را به نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش ایرنا زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل(طلا و نقره، گاو، گوسفند و شتر، گندم، جو، کشمش و خرما) برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

زکات ۲ نوع دارد؛ زکات بدن که همان زکات فطره است و در عید فطر پرداخت می‌شود و زکات مال که به غلات چهارگانه، دام‎‌ها و سکه‌ها با شرایط خاص تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار