قرارگاه مقابله با مالخران در اصفهان تشکیل شد

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان از تشکیل قرارگاهی برای تشدید مقابله با مالخران (خریداران اموال مسروقه)، در راستای کاهش سرقت در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ 29 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز دوشنبه در نخستین جلسه این قرارگاه گفت: مالخران جزو مهمترین ارکان وقوع سرقت در جامعه هستند و اگر آنان نباشند، سارقان نیز انگیزه سرقت ندارند، زیرا نمی‌دانند با اموال مسروقه چه بکنند.
وی اظهار داشت: در همین راستا قرارگاه مقابله با مالخران در فرماندهی انتظامی استان راه‌اندازی شده است و جلسات ویژه‌ای برای شناسایی و رصد فعالیت این افراد و نحوه برخورد با آنان برگزار خواهد شد.
جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: از ابتدای سالجاری ۲ مرحله طرح مقابله با مالخران و صنوفی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کردند، اجرا شده است و در مجموع ۲۱ مالخر دستگیر و اموال مسروقه ۱۵ فقره سرقت از مخفیگاه آنان کشف شده است.
سردار هاشمی‌فر از برخورد با صنوف دست دوم فروش که مبادرت به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند نیز خبر داد و گفت: در مجموع از ۵۴۱ واحد در استان بازدید و در نهایت به متصدیان ۷۳ واحد صنفی تذکر داده شد.
وی افزود: از متصدیان ۶۶ واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شد، متصدیان پنج واحد صنفی اخطار پلمب دریافت کردند و ۲۸ واحد نیز پلمب شدند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مالخران در تیررس پلیس قرار دارند و دیر یا زود گرفتار خواهند شد، به افرادی که در زمینه خرید و فروش اموال مسروقه فعالیت دارند هشدار داد تا هرچه زودتر در رفتار خود تجدیدنظر کنند و دست از کار ناشایست خود بردارند.
وی از شهروندان نیز خواست تا هرگونه اطلاعات در باره فعالیت مالخران را از طریق شماره تماس ۱۱۰، به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار