۵۸۸ هزار مترمربع آسفالت معابر در اصفهان انجام شد

معاون شهردار اصفهان گفت: ۵۸۸ هزار مترمربع آسفالت و مناسب‌سازی معابر در سه ماه نخست سالجاری در این کلانشهر انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷ 17 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ اصغر کشاورز راد با اشاره به اجرای عملیات موسوم به «نهضت آسفالت» در سطح معابر اصلی و فرعی مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان و مدیریت «ناژوان» این شهر خبر داد و افزود: پنج هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در بودجه سال جاری شهرداری برای اجرای عملیات آسفالت این کلانشهر اختصاص شده است.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال ۷۵ هزار تُن آسفالت برای معابر اصلی و فرعی، روکش، آسفالت تراشی و آسفالت جایگزین در مساحت بالغ بر ۵۸۸ هزار و۷۵۰ مترمربع مورد استفاده قرار گرفت.

کشاورز راد ادامه داد:۶۰ درصد بودجه امسال شهرداری برای حمل‌ و نقل و خدمات شهری اختصاص یافت که یکی از موارد آن آسفالت معابر اصلی و فرعی در مناطق پانزده‌گانه، ناژوان و حلقه حفاظتی(رینگ یک تا چهار ترافیکی) است که جزو بیشترین مطالبات مردمی در سامانه ۱۳۷ و از خواسته‌های مهم و بحق شهروندان برای داشتن آسفالت مطلوب و مناسب‌سازی معابر محل زندگیشان است.

معاون شهردار اصفهان با تاکید بر اجرای «نهضت آسفالت» در سالجاری در تمام مناطق پانزده‌گانه و ناژوان اصفهان گفت: با توجه به تحولات زیرساختی در امور بهسازی و مرمت روکش آسفالت معابر شهری شهرداری طبق برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳، این معاونت اجرای پروژه آسفالت معابر شهری را بصورت جدی از ابتدای سال جاری در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه این عملیات تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوا و مساعد بودن شرایط جوی، معابر مرکزی شهر که از حجم بالای تردد برخوردار و آسفالت آنها فاقد کیفیت است، نوسازی می‌شود.

۵۸۸ هزار مترمربع آسفالت معابر در اصفهان انجام شد

کشاورز راد بیان کرد: آسفالت‌ریزی معابر اصلی شهر بدلیل مباحث ترافیکی هنگام شب انجام می‌شود و در این راستا کنترل کیفی و کمی عملیات اجرای آسفالت در زمان پخش شامل نمونه‌گیری از آسفالت گرم به‌منظور کنترل دانه‌بندی، درصد قیر مصرفی و سایر موارد و نمونه‌گیری پس از اجرا به‌منظور کنترل تراکم بهینه نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت «نهضت آسفالت» در چهار بخش آسفالت تراشی، لکه‌گیری، درزگیری و آسفالت معابر فرعی و اصلی با استفاده از امکانات سازمان عمران و کارخانه‌های آسفالت انجام می‌شود که علاوه بر پروژه‌های در دستور کار برای روکش و لکه‌گیری معابر، آسفالت خیابان‌سازی های جدید نیز از دیگر اقدامات برای عمرانی این کلانشهر به شمار می‌آید.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بودجه آسفالت ۱۴۰۲ حدود ۱۴۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر شده است، بیان داشت: چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سال گذشته با توجه افزایش چشمگیر بودجه آسفالت شهر به این امر اختصاص یافت و ۳۳۶ هزار تُن آسفالت برای معابر اصلی و فرعی، روکش، آسفالت تراشی و اجرای آسفالت جایگزین در مساحت بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع استفاده شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۴ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای عملیات آسفالت شهر اصفهان اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار