گرد و غبار، کیفیت هوای ۶ شهر اصفهان را در وضعیت قرمز قرار داد

خیزش گرد و غبار سبب قرار گرفتن کیفیت هوای ۶ شهر استان اصفهان امروز (سه‌شنبه) در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم شهروندان شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳ 30 July 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا؛ مطابق اطلاعات سامانه پایش هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوای شهر‌های اصفهان، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، شاهین‌شهر، مبارکه و نجف‌آباد صبح سه‌شنبه در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان است و کاشان نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ساعت هشت صبح امروز (سه‌شنبه) عدد ۱۵۹ (AQI) را نشان می‌دهد و همه ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای این کلانشهر جز ایستگاه رودکی در وضعیت قرمز است.

مدیریت بحران استانداری اصفهان دیروز برای پیشگیری و کنترل اثر گرد و غبار به دستگاه‌های مربوطه اعلام آماده‌باش کرد و هشدار داد خیزش گرد و غبار از مناطق شمالی و شرقی استان موجب کاهش میدان دید خواهد شد و این پدیده که از نهم مرداد شدت می‌گیرد تا پنجشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی بر وقوع پدیده گرد و غبار، در اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را به‌منظور کاهش اثر ناشی از آلاینده‌های هوا بر روی سلامت شهروندان ارائه کرد.

بر این اساس به مردم توصیه شده است تا از هرگونه فعالیتی که به افزایش آلودگی هوا منجر می‌شود، خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. همچنین بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضای باز فعالیت نکرده و در صورت تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مطابق توصیه‌های مرکز بهداشت اصفهان، ماسک‌های کاغذی معمولی و دستمال نمی‌توانند مانع ورود آلاینده‌های هوا به سیستم تنفسی شوند بنابراین استفاده از آنها توصیه نمی‌شود و ماسک‌های ویژه‌ای که با عنوان N ۹۵، P ۱ و P ۲ در داروخانه‌ها عرضه می‌شود، برای این شرایط تا حدی مناسب است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار