گرما در اصفهان رکورد زد/ ثبت دمای ۴۸ درجه در خوروبیابانک

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز ۲۲ شهر این استان دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند و خور و بیابانک با ثبت دمای ۴۸ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقطه اصفهان است.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ 27 July 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از مهر؛ مینا معتمدی اظهار داشت: امروز دمای ۲۲ شهر استان از جمله اصفهان، ورزنه، آران و بیدگل، بادرود، کاشان، چوپانان، خور و بیابانک، خمینی شهر، کبوترآباد، اردستان، نائین، فلاورجان، انارک، نجف آباد، لنجان، مهاباد، مبارکه، مورچه خورت، شهرضا، کوهپایه، دهق و برخوار در گرم‌ترین ساعات ظهر به بالای ۴۰ درجه سلسیوس می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه آران و بیدگل و بادرود دمای ۴۶ درجه و چوپانان دمای ۴۷ درجه سلسیوس بالای صفر را ثبت کردند، خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۸ درجه سلسیوس بالای صفر، امروز گرم‌ترین نقطه استان اصفهان است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: کلان‌شهر اصفهان نیز با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس بالای صفر امروز یکی از گرم‌ترین روز‌های سال را سپری می‌کند؛ همچنین کمینه دمای این شهر در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۹ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.
وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه هفتم مرداد کماکان بیشینه دمای هوای در بیشتر مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش دارد.
 
هوا گرم‌تر و غبارآلودتر می‌شود
معتمدی با بیان اینکه پدیده غالب استان طی امروز و فردا وزش باد خواهد بود، ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه آسمان قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید را به ویژه در مناطق شرق استان انتظار داریم.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ابراز داشت: از صبح دوشنبه تا روز سه‌شنبه ۹ مرداد وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در نیمه شمالی و شرقی استان، سبب کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرق و مرکز استان خواهد شد.
به گفته وی، مناطق شمال و شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان تحت تأثیر خیزش گردوخاک و تشدید غبار آلودی هوا خواهند بود.
معتمدی اضافه کرد: با توجه به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم به ویژه در نیمه اول روز سه شنبه، به هم‌وطنان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان‌باردار و کودکان توصیه می‌شود از تردد غیر ضرور در سطح شهر و فعالیت بدنی در فضا‌های باز در طول این هفته بپرهیزند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار