یک‌هزار و ۵۰ تن آرد بین عشایر اصفهان توزیع شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: یک‌هزار و ۵۰ تُن آرد به نرخ دولتی بین عشایر این استان از ابتدای امسال تاکنون توزیع شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸ 12 August 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، محسن ضیائی افزود: این مقدار آرد شامل ۲۶ هزار و ۲۵۰ کیسه ۴۰ کیلوگرمی بوده است.
 
وی ادامه داد: دولت به‌منظور رفاه و ارتقاء معیشت عشایر بویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به‌طور مرتب توزیع آرد یارانه‌ای را در برنامه کاری خود دارد.
 
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به فرایند توزیع آرد یارانه‌ای بین عشایر گفت: سهمیه آرد مورد نظر به‌صورت ماهانه به اتحادیه امور عشایر استان تحویل داده و با هماهنگی فرمانداری‌ شهرستان‌های مربوطه بین عشایر توزیع می‌شود.
 
ضیائی افزود: سهمیه آرد یارانه‌ای دولتی با توجه به ییلاق و قشلاق در فصول سال و بر اساس آمار ارائه شده از طرف سازمان امور عشایر به آنها تخصیص می‌یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: شمار عشایر غرب استان در شهرستان‌های چادگان، فریدونشهر و فریدن و عشایر عرب شهرستان جرقویه حدود ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار نفر خانوار است.
 
به گزارش ایرنا، عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار