دانش آموزان اصفهانی موفق به کسب ۱۱ رتبه برتر مسابقات سراسری قرآن شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان از کسب ۱۱ رتبه برتر مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز توسط دانش‌آموزان پسر استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱ 01 August 2024

به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر در رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم، اذان، مداحی، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم و همچنین در رشته‌های بخش پژوهشی شامل انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، تفسیر قرآن کریم در مشهد برگزار شد.

مهدی نم نبات روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: با توجه به دستورات مکرر دین اسلام و آموزه‌های قرآنی، تنها راهکار هدایت هر جامعه‌ای به سوی پیشرفت سالم، گسترش روش‌های ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی اظهار داشت: پرداختن به قرآن و آموزه‌های دینی یکی از اولویت‌ها و اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بصورت جدی در استان اصفهان دنبال می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: یکی از برنامه‌های ویژه در مدارس استان شناسایی و بهره گیری از استعداد دانش آموزان نخبه قرآنی در مراکز عمومی از جمله مساجد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان در کانون‌های مساجد نیز همکاری دارند، گفت: متولیان این مراکز فرهنگی و هنری زمینه ساز پرورش استعداد‌ها هستند و از افراد توانمند در برنامه‌های قرآنی استفاده می‌کنند.

نم نبات با اشاره به تعامل مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها با موسسات قرآنی و فرهنگی و هنری افزود: این نهاد با ارایه برنامه‌های تخصصی، امکان پیشرفت استعداد نخبگان قرآنی و زمینه رشد حداکثری آنها را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: در این راستا نخبگان قرآنی دانش‌آموزی پسر استان اصفهان در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در مشهد شرکت کردند و برگ زرین دیگری بر افتخارات این استان افزودند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: براساس اعلام نتایج نهایی این مسابقات «علی‌محمدی» و «امیرعلی رحیمیان» در رشته حفظ کل قرآن کریم، «احمدرضا عسگری» و «محسن علوی منش» «علی پرتو نژاد» در رشته قرائت تحقیق، «امیرحسین حیدری نیا» در مداحی و «محمدحسین رمضانی» در رشته فهم قرآن کریم موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین «ابوالفضل صباغ» در رشته قرائت ترتیل، «مهدی یارمحمدی» و «حسین ابراهیم‌زاده» در رشته صحیفه سجادیه و «محمدطا‌ها غلامی» در رشته انشای نماز، موفق به کسب رتبه‌های برتر این مسابقات شدند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی گذشته حدود یک‌میلیون دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار