توصیه خویش مراقبتی رییس پلیس آگاهی اصفهان به شهروندان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی اصفهان با توصیه خویش مراقبتی به شهروندان این استان از آنان خواست که برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران و سوءاستفاده‌کنندگان مالی در حفظ اسناد و مدارک شخصی خود دقت کنند.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ 31 July 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین ترکیان افزود: باید مراقب بود که اسناد شخصی همانند شناسنامه، کارت ملی، دسته چک و کارت بانکی و دیگر مدارک در اختیار افراد ناشناس و نامطمئن قرار نگیرد.
 
وی با بیان اینکه رعایت این نکات از تشکیل بسیاری از پرونده‌های پلیسی و قضایی جلوگیری می‌کند گفت: این در حالیست که بیش از ۸۰ درصد پرونده‌های جعل در سراسر کشور کشف و مجرمان آن دستگیر و برای اجرای مجازات تحویل دستگاه‌های قضایی می‌شوند.
 
رییس پلیس آگاهی اصفهان تاکید کرد: افراد همچنین باید نقل و انتقال، معاملات و قراردادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی انجام دهند و به ثبت برسانند تا از احتمال دخل و تصرف جاعلان و کلاهبرداری در آن جلوگیری شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین باید از قرار دادن اصل و یا حتی فتوکپی مدارک شناسایی بمنظور دریافت تسهیلات، ثبت شرکت و مواردی از این قبیل در اختیار افراد خودداری شود.
 
سرهنگ ترکیان یادآور شد: شهروندان باید در زمان تنظیم وکالت، از مفاد وکالت نامه اطلاع کافی داشته باشند.
 
وی افزود: همچنین شهروندان و صاحبان صنوف باید قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شوند و فقط با دیدن یک رسید معمولی اقدام به تحویل دادن کالا نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار