شناسایی مراکز غیرقانونی سقط جنین در اصفهان

رییس کل دادگستری اصفهان از شناسایی تعدادی از مراکز و افراد خاص مرتبط با موضوع سقط غیرقانونی جنین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶ 12 August 2024
به گزارش «تابناک اصفهان» به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان افزود: این افراد و مراکز که دارای مجوز فعالیت نیز بودند و بخاطر منافع مالی و شخصی در زمینه سقط غیرقانونی جنین فعالیت داشتند، شناسایی شدند و بزودی با آنها برخورد قاطعانه قانونی صورت خواهد گرفت.
 
وی با انتقاد از شیوه نظارت‌ها بر مراکز مربوطه گفت: بررسی‌ دستگاه قضایی حاکی از ضعف نظارت‌ کافی در این زمینه است.
 
جعفری تاکید کرد: چنانچه برای ما کوتاهی مسوولان ذیربط در انجام وظایف قانونی محرز شود، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
 
رییس کل دادگستری اصفهان، همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین مضرات و خسارت‌های پزشکی، اجتماعی و قانونی سقط غیرقانونی جنین، توسط رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما تاکید کرد.
 
وی با اشاره به تاثیر شاخصه جمعیت در اقتدار نظام گفت: یکی از شاخصه‌های اقتدار هر کشوری، جمعیت آن است به همین دلیل در کشور ما نیز این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسیده است.
 
حجت‌الاسلام جعفری افزود: بر اساس ماده ۵۷ این قانون، دستگاه قضایی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادها در موضوع سقط غیرقانونی جنین ورود پیدا کند و اقدامات و تمهیدات لازم را در این باره در دستور کار قرار دهد.
 
 روز گذشته رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان نیز از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز سقط جنین در فضای مجازی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار