کد خبر: ۱۱۶۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷ 04 June 2024

تاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسرتاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسرتاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسرتاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسرتاکید بر محوریت برنامه‌های فرهنگی در ساماندهی رودخانه ها و سواحل رودسر

تابناک/گیلان فرماندار رودسر گفت: نیازمند ساماندهی و نظارت و برنامه‌ریزی رودخانه‌ها در کنار سواحل هستیم و نباید ساحل و رودخانه را جدا کنیم؛ محور ساماندهی باید برنامه‌های فرهنگی باشد به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

محمد حیدری امروز، ۱۳ خردادماه در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های شرق گیلان که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه ساماندهی سواحل استان با تدابیر استاندار و همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و تلاش جمعیت هلال احمر همانند سال گذشته پیگیری می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته شاهد عملکرد خوب استان در کاهش مغروقین بودیم.

وی با اشاره به برخورداری شهرستان رودسر از مزیت ساحل، افزود: یکی از ویژگی‌های نوار ساحلی رودسر، وجود چهار شهرداری و ۱۶ روستای ساحلی است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه سال گذشته اقدام به اجرای برنامه‌های سلبی و ایجابی در سواحل کردیم، گفت: خروجی این برنامه‌ها را در مدیریت ساحل و کاهش غریق‌ها شاهد بودیم.

حیدری با اشاره به تلاش نیروهای نجات غریق و هلال احمر و اورژانس در طول نوار ساحلی، اضافه کرد: شهرستان رودسر ۱۸ رودخانه دارد که هر کدام از این رودخانه‌ها در برخی از ایام سال پر آب و خطرناک هستند و حتی شناگران حرفه‌ای را اسیر می‌کنند لذا نیازمند ساماندهی و نظارت و برنامه‌ریزی رودخانه‌ها در کنار سواحل هستیم و نباید ساحل و رودخانه را جدا کنیم.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی در برنامه‌های ساماندهی سواحل تاکید کرد و عنوان کرد: جامعه ما فرهنگ محور و متدین است و مردم با همین غنای فرهنگی و در پرتو آموزه های اسلامی و انقلابی پای نظام ایستاده‌اند، لذا محور ساماندهی سواحل باید برنامه‌های فرهنگی باشد که در این راستا باید مدیریت فرهنگی شهرستان را پای کار بیاوریم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه قاطبه گردشگران برای بهره‌مندی از طبیعت و تفریح و صله رحم و تبادل فرهنگی به استان گیلان سفر می‌کنند، گفت: امکانات و تجهیزات نجات غریق در شهرستان آماده بوده و اداره ورزش و جوانان را برای برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و مسابقات ورزشی - ساحلی پای کار آوردیم.

وی گیلان را بخشی از تاریخ و تمدن ایران زمین دانست و تصریح کرد: اولویت برنامه‌های فرهنگی در سواحل، ترویج سبک و هویت و تاریخ گیلان خواهد بود که در این راستا اقدام به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به اقامه نماز جماعت در

سواحل، یادآور شد: ساحل نیازمند متولی است و مدیریت ساحل باید به شهرداری‌ها واگذار شود تا از ظرفیت ساحل برای درآمدزایی استفاده کنیم.

فرماندار رودسر با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور شهید شاهد آزادسازی سواحل بودیم، تاکید کرد: آزادسازی ساحل نباید موجب رهاسازی آن شود و باید سواحل را آباد کنیم و آباد کردن ساحل با مردم و گردشگر و سرمایه گذار امکان پذیر است.

وی شهرستان رودسر را دارای ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست و گفت: بهره‌برداری از ساحل باید بدون وقفه انجام شود و نباید فقط محدود به نیمی از سال شویم.

حیدری از راه اندازی سه طرح سالم سازی جامع در نوار ساحلی شهرستان رودسر خبر داد و یادآور شد: باید با برنامه‌های فاخر فرهنگی و ورزشی اقدام به هدایت گردشگران کنیم و در نهایت شاهد کاهش هزینه‌ها و تلفات در سواحل باشیم.

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود نیز، با اشاره به برگزاری این نشست در راستای تاکید استاندار گیلان و اهمیت ساماندهی سواحل، عنوان کرد: شهرستان لنگرود دارای نوار ساحلی ۱۷ کیلومتری در بخش چاف و چمخاله است که خوشبختانه مورد اقبال گردشگران قرار دارد.

فرماندار لنگرود با اشاره به کاهش تلفات دریا طی دو سال گذشته، خاطرنشان کرد: تعداد مغروقین در سواحل استان کاهش یافته و شاهد افزایش نجات یافتگان هستیم.

جلالی با تاکید بر لزوم رعایت شئونات فرهنگی و دینی در سواحل، متذکر شد: باید با برنامه‌های فاخر فرهنگی، فضای امنی را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز موج تابستانه سفرها، اظهار کرد: طرح‌های سالم‌سازی شهرستان آماده هستند و یک شناگاه داریم و اقدام به استقرار ناجیان و نیروهای هلال احمر و انتظامی و فرهنگی کردیم.

خسرو آرنگ امروز، ۱۳ خردادماه در ستاد ساماندهی سواحل شهرستان‌های شرق گیلان که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، با تاکید بر لزوم هم افزایی و استفاده از خرد جمعی برای کاهش آسیب ها و تلفات در نوار ساحلی استان همانند سال گذشته، اظهار کرد: امروز به دنبال اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل با محوریت مباحث فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت جسمی و روانی خانواده‌ها باید در سواحل صیانت شود، افزود: باید از سرمایه‌گذاران در سواحل حمایت کنیم، زیرا ساحل نباید رها شود و باید برای ساماندهی آن برنامه داشته باشیم.

فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید بر لزوم شکل گیری سرمایه گذاری در نوار ساحلی، اضافه کرد: امسال دو طرح سالم سازی در آستانه و بندرکیاشهر داریم و باید برای صیانت از جان مردم وقت بگذاریم و هزینه کنیم؛ سال گذشته به صورت شبانه روزی پایش زمینی و دریایی و هوایی نوار ساحلی را انجام دادیم و این محدوده ۳۷ کیلومتری را کنترل کردیم.

آرنگ با بیان اینکه در سال جاری به دنبال فعال سازی اورژانس هوایی هستیم، یادآور شد: از جمعیت هلال احمر و اورژانس می خواهیم افراد مناسب را پای کار بیاورند که برای پرواز مشکل نداشته باشند و بتوانیم امدادرسانی هوایی در سواحل را شکل دهیم تا در کمترین زمان، مشکل غریق و حادثه دیدگان را حل کنیم.

وی با اشاره به منابع اعتباری محدود شهرستان ها، خواستار حضور سرمایه گذاران در طرح های سالم سازی شد و بیان کرد: با اهتمام دولت مردمی سیزدهم، شاهد توزیع عادلانه ثروت بودیم و پرداخت حقوق ناجیان در سال گذشته به موقع و مناسب انجام شد.

سواحل لاهیجان ۶ سال بدون غرق شدگی

روح الله بخشی نژاد، فرماندار شهرستان لاهیجان نیز، با تاکید بر لزوم تکرار موفقیت سال گذشته استان در کاهش تلفات سواحل، عنوان کرد: با همت فرمانداران شاهد کاهش فوق العاده مغروقین بودیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم جان مسافران را که برای تفریح به ساحل و دریا می آیند، حفظ کنیم، افزود: شهرستان لاهیجان ۱۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم و طی ۶ سال گذشته مغروق صفر داشتیم و امیدواریم امسال نیز این رکورد را حفظ کنیم و با تلفات مواجه نشویم.

فرماندار لاهیجان، ساماندهی سواحل را نیازمند برنامه‌ریزی دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های استان در ساماندهی سواحل، مباحث فرهنگی است و لذا به دنبال اقدامات ایجابی و فضاسازی هستیم.

بخشی نژاد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و صفر، از هیئت های مذهبی خواست در برنامه های فرهنگی ویژه سواحل فعال شوند و خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی - ورزشی نیز در سواحل تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار