کد خبر: ۱۱۶۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰ 02 June 2024

تابناک/گیلان فرماندار رودسر، با بیان اینکه در سال جاری آبگیری آزمایشی سد را انجام می‌دهیم، گفت: با تزریق به موقع اعتبارات تا سال آینده، بهره‌برداری نهایی از سد را فراهم خواهیم کرد.

محمد حیدری امروز، ۱۲ خردادماه در گفت و گو با خبرنگار تابناک گیلان، سد پلرود در شهرستان رودسر را یک پروژه ملی دانست و اظهار کرد: ساختار مدیریتی و اجرایی این پروژه نیز به صورت ملی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در مطالعات مربوط به سد یک افق ۵۰ ساله هم از نظر ساخت، هم از نظر آبگیری و هم از حیث مسائل اجتماعی دیده شده است، افزود: این پروژه نیازمند پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی است تا زندگی حال و آینده مردم روستاهای بالادست سد تعیین تکلیف شود.

فرماندار رودسر تسریع در عملیات اجرایی سد پلرود را نیازمند هماهنگی‌های بخشی، بین بخشی و فرابخشی دانست و تصریح کرد: متمم‌های مطالعاتی به پروژه سد اضافه شد که شامل تونل هیدرومکانیکال و نیروگاه برق است و لذا دانش و تجهیزات و اعتبارات خاص را برای آن پیش بینی کردیم که موجب طولانی‌تر شدن روند اجرا شد.

حیدری با اشاره به آغاز احداث ۹.۹ کیلومتر راه جایگزین جاده قزوین - الموت در حاشیه سد پلرود، خاطرنشان کرد: شاهد ابلاغ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سد هستیم و با دستور وزیر نیرو و پیگیری استاندار گیلان، ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر به پروژه تزریق خواهد شد و امیدواریم به زودی شاهد فعال شدن کارگاه باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری آبگیری آزمایشی سد را انجام می‌دهیم، گفت: با تزریق به موقع اعتبارات تا سال آینده، بهره برداری نهایی از سد را فراهم خواهیم کرد.

فرماندار رودسر در ادامه بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان تاکید و عنوان کرد: برای جذب گردشگر باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مدت اقامت گردشگران را افزایش دهیم و درآمدزایی داشته باشیم.

وی گردشگر مولد را موجب تولید درآمد برای مردم شهرستان دانست و افزود: ۲۹۰۰ تخت اقامتی در شهرستان رودسر داریم که باید به دنبال افزایش سطح اشغال آن‌ها در طول سال باشیم که در این راستا برگزاری جشنواره ها و مسابقات ورزشی - ساحلی را دنبال می کنیم.

حیدری اقتصاد دریامحور را سیاست دولت سیزدهم و جزو اسناد بالادستی دانست و تاکید کرد: بخش اعظم اقتصاد دریامحور در حوزه دریا و ساحل و پسکرانه است. شهرستان رودسر ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد و ۱۶ روستای ساحلی داریم و لذا هر دهیاری باید برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی کند و درآمدزایی داشته باشد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه ۱۸ رودخانه به طول بیش از ۵۰۰ کیلومتر در شهرستان داریم، تصریح کرد: هر بخش از این رودخانه‌ها فرصت گردشگری است.

وی از احداث مسیر ۱.۵ کیلومتری پیاده روی و دوچرخه سواری در ساحل رودسر خبر داد و متذکر شد: یکی از زیرساخت‌های گردشگری ایجاد روشنایی است و لذا ۳.۵ کیلومتر روشنایی را در ساحل رودسر ایجاد کردیم تا شرایط پیاده روی در شب فراهم شود.

حیدری یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در شهرستان رودسر را افتتاح پست ۶۳ کیلوولت رحیم آباد دانست و اضافه کرد: این پست، برق ۲۲۰ روستای بخش رحیم آباد را تامین کرده و زمینه ساز صدور مجوزهای صنعتی در شهرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار