کد خبر: ۱۱۶۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 31 May 2024

تابناک/گیلان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در کمتر از ۳ سال و فعالیت دولت سیزدهم؛ سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان؛ ۴۵۰ میلیون یورو بود به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

حجت‌الله عبدالملکی امروز پنجشنبه دهم خرداد ماه در حاشیه افتتاح پروژه‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهور شهید در ارتباط با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اهتمام ویژه داشتند و دائماً در جلسات دولت، جلسات‌ شورای عالی و اقتصادی که خدمتشان بودیم تاکید داشتند و مهمترین محور را در توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزایش سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌دانستند و دستور داده بودند رشد چند برابری در سرمایه‌گذاری این مناطق را محقق کنیم که این مناطق به جایگاه اصلی خودشان به عنوان موتور محرکه رشد و پیشرفت اقتصادی کشور تبدیل شوند.

وی افزود: با تاکیدات ایشان و هماهنگی همه اعضای دولت و مسئولین محلی سال گذشته رشد سه برابری در سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد کشور را شاهد بودیم که یک جهش بسیار مهم بود و امسال هم مجدداً در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده تا پایان سال مجددا یک رشد سه برابری داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری محقق شده داشتیم، تصریح کرد: امسال با همکاری مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده در سال‌جاری، برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری محقق شده؛ بحث تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها نیست بلکه آنچه روی زمین نشسته، گفت: امروز در منطقه آزاد انزلی به همراه مسئولین استانی و شهرستانی برای بهره‌برداری از دو پروژه سرمایه‌گذاری مهم در دولت آیت الله دکتر شهید رئیسی حضور داریم.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: این دو پروژه تکمیل پست شماره ۳ بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با ظرفیت تقریبی ۴۵۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در سال به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد این پروژه در این دولت انجام شده و امروز رسماً فعالیت خود را با پهلوگیری کشتی‌ها؛ تخلیه و بارگیری آغاز کرد.

وی افزود: دومین پروژه احداث ۴ مخزن سوخت و محصولات مایع به ارزش سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و صد درصد این چهار مخزن محصولات مایع در این دولت آغاز و به پایان رسید و امروز بهره برداری شد.

عبدالملکی تاکید کرد: با جدیت و با همکاری عزیزان در دولت و بخش‌های مختلف همچنین همکاری عزیزان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تلاش کردیم و تا حدی موفق بودیم که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل کنیم و انشالله این مسیر به یاد رئیس جمهور شهید که بیشترین تاکید را در میان تمام روسای جمهور بر توسعه سرمایه‌گذاری در این مناطق داشتند دنبال می‌کنیم.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص سرمایه گذاری در دولت سیزدهم در مناطق آزاد، تصریح کرد: در کمتر از ۳ سال و فعالیت دولت سیزدهم سرمایه‌گذاری محقق شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان و حدود ۴۵۰ میلیون یورو بوده ولی طرح‌هایی که به قرارداد تبدیل و در حال اجرا هستند سال گذشته نسبت به سال ما قبل تقریبا ۳و نیم برابر رشد داشته است.

عبدالملکی گفت: طرح‌هایی که سال گذشته شروع و یا کلنگ زنی شدند نسبت به سال ۱۴۰۱؛ ۷ و نیم برابر شده لذا در سال‌های پیش رو ۱۴۰۳ و نیمه اول ۱۴۰۴ شاهد افتتاح تعداد زیادی پروژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار