استاندار گیلان تاکید کرد
استاندار گیلان، دریا و ساحل را مزیت گردشگری داشت که اشتغالزایی به دنبال دارد و تاکید کرد: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها برپا شود
کد خبر: ۱۱۶۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 31 May 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

اسدالله عباسی امروز، ۹ خردادماه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان، شهرستان های ساحلی استان را به سه بلوک تقسیم کرد و گفت: جلسات ستاد ساماندهی سواحل شهرستان های آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر با محوریت لنگرود، شهرستان‌های رشت، خمام و بندرانزلی با محوریت رشت و شهرستان های آستارا و تالش و رضوانشهر با محوریت تالش برگزار شود.

وی خواستار فعال شدن طرح‌های سالم سازی و بهسازی سواحل شد و اظهار کرد: در آستانه تعطیلات تابستانی قرار داریم و تردد مسافران به استان گیلان و حضور در سواحل افزایش پیدا می کند.

استاندار گیلان از فرمانداران شهرستان های ساحلی خواست حتما طرح سالم سازی داشته باشند و عنوان کرد: طرح های سالم سازی به شهرداری ها و دهیاری ها یا سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شود.

عباسی با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به مدیریت پسماند و ایجاد تاسیسات اسکان و سرویس بهداشتی و نمازخانه و جانمایی محل استقرار فوریت های پزشکی و هلال احمر و... اقدام کنند، متذکر شد: نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه نیز در طرح های سالم سازی ساماندهی شوند تا نظم و امنیت برقرار شود.

وی با اشاره به آغاز ماه محرم از نیمه تیرماه، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با ایام عزاداری در سواحل طراحی و اجرا شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید سواحل را از نظر فرهنگی رها کنیم، ادامه داد: آزادسازی سواحل با هدف اقتصاد دریامحور و مردمی کردن سواحل انجام شد و باید از فرصت دریا و ساحل برای درآمدزایی مردم منطقه استفاده کنیم.

وی از فرمانداران خواست از سرمایه‌گذاران بخش ساحل حمایت کنند و یادآور شد: حریم ساحل شهرستان‌ها مشخص شود و امکانات ارائه شده در طرح‌های سالم سازی کیفیت داشته باشد.

عباسی دریا و ساحل را مزیت گردشگری داشت که اشتغالزایی به دنبال دارد و تاکید کرد: نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها برپا شود تا مردم و روستاییان بتوانند محصولات کشاورزی و صنایع دستی خودشان را عرضه کنند و درآمد داشته باشند.

وی سیره مدیریتی رئیس جمهور، شهید آیت الله رئیسی را شکوفایی ظرفیت‌های محلی دانست که یکی از جلوه‌های آن در بازارچه های صنایع دستی است و اضافه کرد: به عنوان مدیران دولت مردمی و انقلابی سیزدهم باید در جهت منویات رهبر انقلاب و راهبردهای رئیس جمهور گام برداریم.

استاندار گیلان از اداره کل ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی خواست در طرح های سالم سازی به طرف جشنواره های ورزشی مبتنی بر ساحل و دریا بروند و گفت: تفریحات سالم با محوریت فرهنگ موجب کاهش خطرات می شود لذا قرارگاه های فرهنگی شهرستان ها با حضور ائمه جمعه برگزار شود.

وی همچنین بر کددار شدن طرح‌های سالم سازی استاندارد تاکید کرد و افزود: اعتبارات لازم برای پرداخت حقوق و دستمزد ناجیان غریق دیده شده است؛ خوشبختانه در سال گذشته شاهد کاهش ۷۵ درصدی تلفات در سواحل بودیم که نشان دهنده هوشیاری ناجیان غریق و اقدامات به موقع هلال احمر و اورژانس و... است.

عباسی با تاکید بر لزوم تحقق غریق صفر در سال جاری، عنوان کرد: نقاط حادثه خیز در سواحل جدی گرفته شود و اقدام به نصب تابلوهای هشدار و اطلاع رسانی در این مناطق کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار