اُفت جدی منابع آبی سبزوار

فرماندار سبزوار گفت: منابع آبی سبزوار با اُفت جدی رو‌به‌رو شده است.
کد خبر: ۲۷۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 03 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، احمد برادرانبا بیان اینکه منابع آبی شهرستان امروز با افت جدی روبه‌رو شده است، اظهار داشت: وجود 380 حلقه چاه غیر مجاز در سطح شهرستان یک معضل جدی است که باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری انجام شده امسال 150 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان مسدود می‌شوند گفت: در حال حاضر 86 حلقه از چاه‌ها مسدود شده و با افراد خاطی برخورد شده است.

برادران با بیان اینکه تعلل در مسدودسازی چاه‌های غیر مجاز در شهرستان به‌هیچ عنوان پذیرفته نیست، تصریح کرد: 70‌دشت سبزوار در محدوده بحرانی و شهرستان نیز در محدوده تنش آبی قرار دارد و به همین دلیل باید در زمینه مصرف آب صرفه جویی شود.

وی افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای، تغییر روش و الگوی کشت با نظارت و مدیریت جهاد کشاورزی در سبزوار از طرح‌هایی که در شهرستان در حال اجرا است و اعتبارات خوبی از سوی دولت به این بخش اختصاص یافته است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه برخورد جدی‌تر با مالکان چاه‌های غیر مجاز یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: براساس برآوردها با کاهش 3.5 متری در سفره‌های زیر زمینی دشت سبزوار روبه‌رو هستیم که این موضوع زنگ خطر جدی‌برای مردم و مسئولان است.

برادران با بیان اینکه در حال حاضر از‌1531 حلقه چاه مجاز در شهرستان حلقه چاه 990 کنتور هوشمند هستند، افزود: بخش عمده‌ای از آب استحصالی از منابع آبی شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این باید در زمینه کشت‌های کم‌مصرف توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده چهار طرح آبخیزداری در مساحت 20 هکتار در دستور کار قرار دارد افزود: در راستای بهره برداری از سیلاب‌های فصلی و استخر 240 هزار مترمکعبی در کنار یکی از روخانه‌های سبزوار ساخته شده است.

منبع: تسنیم


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار