ثبت‌نام ۴۶۰ کاروان برای پیاده‌روی دهه پایانی صفر/تأمین آب و یخ، یکی از مشکلات کاروان‌ها

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: تا کنون ۲۶۰ کاروان با ۴۵ هزار زائر پیاده برای شرکت در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند. پیش‌بینی ما برای دهه پایانی صفر سال جاری، شرکت بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹ 04 August 2024
به گزارش تابناک رضوی، حسین رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه مسئله تامین آب، آرد و ارزاق عمومی زائران پیاده مشکلاتی داریم. همچنین کمبود یخ داریم و در تلاشیم از تهران دستگاه‌های یخ‌ساز تهیه کنیم تا در اختیار زائران پیاده در طول مسیر قرار دهیم.

وی یادآور شد: پایان زمان ثبت‌نام برای کاروان‌های پیاده ۵ مرداد ماه بوده و تا کنون ۲۶۰ کاروان با ۴۵ هزار زائر پیاده برای شرکت در پیاده‌روی دهه پایانی صفر ثبت‌نام کرده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با اشاره به این نکته که زائران ثبت‌نام کننده، امکان تهیه اسکان در مشهد را ندارند، عنوان کرد:  کار آماده‌سازی ۲۰۰ کاروان دیگر نیز در حال انجام است و مدارک‌شان تا ابتدای ماه صفر کامل خواهد شد. فکر می‌کنم تعداد ثبت‌نام کنندگان زائران پیاده برای دهه پایانی صفر به ۶۵ هزار نفر برسد.

رضایی اضافه کرد: امکاناتی که از سازمان‌های دولتی مانند اسکان درخواست کرده‌ایم هنوز کامل نشده است. مدارس آموزش و پرورش و سالن‌های اداره‌کل ورزش و جوانان هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است.

وی گفت: انتظار داریم سازمان‌هایی که در سال‌های گذشته امکانات اسکان خود را در اختیار ما قرار دادند، در سال جاری نیز همانند سالیان گذشته کمک کنند تا مسئله اسکان را برای زائران پیاده فراهم کنیم. همچنین ۳۰۰ ایستگاه صلواتی در مسیرهای بین راهی در حال تجهیز است. در حوزه مسئله تامین آب، آرد و ارزاق عمومی زائران پیاده مشکلاتی داریم که امیدواریم سازمان صمت در این زمینه به ما کمک کند تا بتوانیم ایستگاه‌های صلواتی را تجهیز کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: تقریبا ۲۶۰ چشمه سرویس‌بهداشتی کمبود داریم. برخی از آن‌ها توسط خیرین نصب می‌شود. برخی از این چشمه‌ها در اختیار سازمان‌های دولتی مانند هلال احمر قرار دارد که امیدواریم این‌ها نیز در اختیار ایستگاه‌های صلواتی قرار بگیرد.

وی افزود: به دلیل گرمازدگی احتمالی در جاده‌ها، به زائران توصیه کرده‌ایم زمان پیاده‌روی خود را در ساعت‌های اذان صبح تا ساعت ۱۰ و از غروب آفتاب به بعد برنامه‌ریزی کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: کمبود یخ داریم و در تلاشیم از تهران دستگاه‌های یخ‌ساز تهیه کنیم تا در اختیار زائران پیاده در طول مسیر قرار دهیم.

رضایی یادآور شد: هنوز مسئله درمان زائران پیاده در مسیرها حل نشده و واحد بهداشت و درمان ما در تلاش است تا بتواند از امکانات دولتی استفاده کند.

وی گفت: ستاد جمعیت خدمتگزار زائران پیاده در میدان شهدا، خیابان آیت‌الله عبادی ۲، خیابان شهید محمدعلی ۷، پلاک ۱۸ قرار دارد. کسانی که تمایل دارند در حوزه‌های خدمات‌رسانی ۱۴گانه کار کنند به ستاد ما مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار