مولدسازی آموزش و پرورش خراسان رضوی با همت سهل الوصول است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از اهداف مولدسازی در استان ۴ هزار کلاس درس با استحصال ۵ همت یعنی ۵ هزار میلیارد تومان سهل الوصول و معامله برد برد در مولدسازی است
کد خبر: ۱۱۷۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵ 05 August 2024

به گزارش تابناک رضوی؛ شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۶ فضا برای مولدسازی به نوسازی معرفی کردیم و تکلیف وضعیت چند ملک هم بعد از مزایده روشن شد
وی گفت مولدسازی در واقع ظرفیت حاکمیت یک محصول با مجوزها و تغییر کاربری‌ها ارزش آن را چند برابر می‌کند.
شوشتری افزود :با مجوزهای کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربری‌ها، ارزش‌های املاک و دارایی‌ها و مابه التفاوت را برای ساختن کلاس استفاده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۴/۳متر مربع است و در کشور ۵/۲ متر مربع است گفت ما در استان اینقدر جا نداریم در حاشیه شهر با ۲ متر سرانه کلاس‌ها با ظرفیت ۵۰ نفری تشکیل می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از جمله اقدامات مولدسازی اصلاح مسئله شیفت دوم در مدارس حاشیه شهر است که متاسفانه در این وضعیت حاشیه شهر تعلیم و تربیت درستی در این مدارس نداریم.
شوشتری گفت: در سه‌شنبه‌های افتتاح از آبان ۱۴۰۳ آغاز و تا خرداد ۱۴۰۴ ادامه دارد با مشارکت خیرین و نوسازی مدارس با کلنگ زنی و افتتاح در هر سه شنبه اکنون ۲۵ مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به جمع آوری ۶۰ مدارس کانکسی مستقل در سال ۱۴۰۱ افزود: کانکس های  مدرسه مستقل که بیش از ۱۰ دانش آموز داشتند جمع آوری شد.
شوشتری افزود: با اعتبار توسعه فضاهای آموزشی در دولت سیزدهم ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد و با این همت در طرح شهید سلیمانی فضای ورزشی به شکل جهشی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد :در طرح شهید سلیمانی ۱۵۰ زمین ورزشی اضافه شده و در دو سال گذشته ۷ استخر تکمیل شده است.
شوشتری با بیان اینکه از ۱۰ استخر ۸ استخر در کنار سالن‌های ورزشی در سه‌شنبه‌های افتتاح به بهره‌برداری رسید افزود: فضاهای مازاد آموزش و پرورش را تجمیع کردیم.
وی با بیان اینکه قراردادهای اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تمدید شد خاطرنشان کرد این اداره طی دو سال گذشته در راه تحصیل اسناد حقوقی رتبه برتر کشور را داشته و ده‌ها زمین کشف و مالکیت به دست آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار