ضرورت در دستور کار قرار گرفتن ۳ پروژه ملی «آزادراه حرم تا حرم»، «قطار سریع‌ السیر تهران-مشهد» و «شهر فرودگاهی» توسط مجلس شورای اسلامی

استاندار خراسان رضوی گفت: ضرورت دارد ۳ پروژه ملی «آزادراه حرم تا حرم»، «قطار سریع‌ السیر تهران-مشهد» و «شهر فرودگاهی» توسط مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷ 31 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری چهارشنبه ۱۰ مرداد در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس، اظهار کرد: در ابتدای شروع دولت با نگاه مسئله محوری ۳۴ مسئله مهم اولویت دار در حوزه عمران و زیر ساخت، اقتصاد، فرهنگی و سیاسی در دستور کار قرار دادیم. 
 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴ کلان مسئله در حوزه عمران و زیر ساخت داشتیم، افزود: خوشبختانه در مجموع ۱۳۹ دستاورد شاخص و ۵۷ اقدام در حوزه عمران و زیر ساخت طی این مدت نمایان شد.
 
وی به برخی از کلان مسئله‌های استان نظیر ناپایداری انرژی، تنش آبی و ناترازی برق اشاره کرد و گفت: امروز با تلاش‌های فراوان قریب به ۹۰۰ مگاوات مازاد تولید داریم. 
 
نظری با اشاره به کمبود فضای ورزشی و آموزشی عنوان کرد: کمبود ۱۰ تا ۱۲ هزار کلاس درس از دیگر مسائل ما بود که تا امروز ۵ هزار واحد ساخته شده است.
 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که بافت فرسوده‌اش در همه شهرستان‌ها معین شده است، ادامه داد: یکی از موضوعات مهم ما در استان حمل و نقل مبتنی بر زیارت، ترانزیت و صادرات است. باید گفت؛ پروژه قطار سریع‌ السیر تهران-مشهد از طرح‌های جدی ما است که همواره مورد توجه شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی قرار داشت و جلسات خاصی هم پیرامون آن برگزار شد.
 
وی تاکید کرد: پروژه آزادراه حرم تا حرم، شهر فرودگاهی مشهد در کنار قطار سریع‌ السیر تهران-مشهد؛ سه پروژه مهم ملی ما در ارتباط با زائر و زیارت است که ضرورت دارد توسط مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران در دستور کار قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار