عکسبرداری هوایی و تهیه نقشه دقیق 1:500 از پایانه های مسافربری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از عکسبرداری هوایی از محدوده پایانه های مسافربری مشهد خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰ 30 July 2024
به گزارش تابناک رضوی، محمدرضا سمیعی با بیان این خبر اظهار کرد: نقشه های دقیق ثبتی، همواره یکی از اولین داده های مورد نیاز هر پروژه عمرانی می باشدف، بطوریکه مبنای طرح های بهسازی، توسعه و عمران قرار می گیرد. بر این مبنا، هر پروژه عمرانی، نظیر پل سازی، سد سازی، راه سازی، طرح های تفصیلی شهری و ... نیاز به داده های پایه جهت مطالعه و شناخت وضع موجود منطقه دارد. از سوی دیگر شهرداری مشهد نیز بعنوان شهرداری دومین کلانشهر کشور، همواره در حال برنامه ریزی، انجام و بهره برداری از پروژه های عمرانی می باشد. لذا عکسبرداری های دقیق هوایی و تهیه نقشه های دقیق وضع موجود، همواره جزو اولویت ها و پیش نیاز های عمران و توسعه شهر است. 
سمیعی خاطرنشان کرد: پروژه عکسبرداری هوایی و تهیه نقشه 1:500 پایانه های برون شهری مشهد، بنا به درخواست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد، از ابتدای سال 1403 شروع شده و این پروژه هم اکنون مراحل پایانی خود را طی می کند.  در این پروژه از پایانه های مسافربری برون شهری مشهد، شامل پایانه مسافربری امام رضا – پایانه مسافربری کلات – ایستگاه سوار حافظ و پایانه راه ابریشم با وسعت 57 هکتار بوسیله پهپاد عکسبرداری شده و سپس عملیات تبدیل عکس، به نقشه دقیق 1:500 صورت پذیرفته است. 
وی اضافه کرد: وضوح این عکسها با دقت بیش از 20 برابری نسبت به تصاویر ماهواره ای، از جمله ویژگی های شاخص این پروژه است. بطوریکه تصاویر ماهواره ای رایگان و در دسترس نهایتا وضوح بیشتر از 50 سانتیمتر نداشته در حالی که در تصاویر هوایی این پروژه با دقت 2 سانتیمتر، کوچکترین جزئیات قابل رویت و رصد است.
شایان ذکر است؛ تصاویر تهیه شده در سامانه جامع اطلاعات مکانی شهرداری مشهد به آدرس Websdi.mashhad.ir قابل رویت و بهره برداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار