فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد؛

استفاده از ظرفيت ۳۰۰ نفر پليس يار اربعين در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به طرح ابتکاری استفاده از ظرفيت پليس ياران اربعين، گفت: در راهپيمايی اربعين امسال تاکنون از ظرفيت ۳۰۰ نفر از اين افراد استفاده کرده‌ايم.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 19 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی حاجيان در قرارگاه اربعين انتظامی استان که با حضور محمد شرفی رئيس قرارگاه اربعين انتظامی کشور در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: پليس ياران اربعين از ۱۲ ورودی استان کرمانشاه در کنگاور تا نقطه صفر مرزی در حال خدمات رسانی به زائران اربعين هستند.
 
وي افزود: پليس ياران اربعين که با پوشيدن لباس‌های متحدالشکل مشخص هستند در موکب‌ها، مسيرهای محل تردد، پليس راه‌ها و پايانه مرزی حضوری شبانه روزی دارند و به زوار خدمات مورد نياز را ارائه می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با نزديک شدن به روز اربعين حسينی پيش‌بينی می‌شود جمعيت پليس ياران به ۲ برابر افزايش يافته و طی روزهای آتی ۶۰۰ نفر از اين افراد مشغول ارائه خدمات به زائران باشند.
 
ايجاد ۱۰ پاسگاه فرماندهی در طول محور تردد زائران اربعين
 
وی ادامه داد: پليس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نسبت به ايجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسير محل تردد زائران اربعين شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکليايی، صحنه، هرسين، کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، گيلانغرب، سرپل ذهاب و يک پاسگاه مرکزی در قصرشيرين با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعين اقدام کرده و در طول مدت پياده‌روی اربعين به صورت شبانه‌روزی فعال و مشغول ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسين (ع) خواهند بود.
 
حاجیان بیان کرد: يکی از وظايفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسيرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقيق به آن‌ها در خصوص وضعيت جاده‌ها و راه‌ها است. 
 
وی يادآور شد: در اين پاسگاه‌ها امکان ارتباط‌گيری سريع با ديگر دستگاه‌ها نظير فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پايانه‌ها و راهداری ميسر است.
 
حاجیان در ادامه گفت: هر کدام از زائران که به کمک دستگاه‌های ياد شده نياز داشته باشند به سرعت با آن‌ها ارتباط لازم برقرار و خدمات لازم ارائه شود.
 
فعال بودن ۵۸ گيت در پايانه خسروی و آمادگی افزايش آن‌ها به عدد یکصد
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنين با اشاره به فعال بودن ۵۸ گيت در پايانه مرزی خسروی، از آمادگی افزايش آن‌ها به یکصد گيت جهت تسهيل در عبور و مرور زائران خبر داد و گفت: امسال مدت زمان توقف زائران در اين گيت‌ها به کمتر از پنج ثانيه خواهد رسيد.
 
وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به تردد ۸۰۰ هزار نفر در اربعين سال گذشته، افزود: پيش‌بينی می‌شود در اربعين امسال بيش از يک ميليون و ۲۰۰ هزار زائر امام حسين (ع) پايانه خسروی را برای تردد خود انتخاب کنند.
 
حاجیان همچنين با اشاره به افزايش يک درصدی ترددهای زائران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ادامه داد: بيش از ۱۸۰ تيم پليس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور دارند و ۶۳۸ کيلومتر محور مواصلاتی در استان توسط اين تيم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافيکی قرار می‌گيرد.
 
رئیس پلیس کرمانشاه يادآوری کرد: در مجموع ۵۵۸ واحد گشتی انتظامی، راه و راهور در محورها و شهرهای محل تردد زائران برای خدمات رسانی به آن‌ها حضور داشته و به ايفای وظيفه مب‌پردازند.
 
ايجاد ۱۵ پارکينگ با ظرفيت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو
 
وی همچنين از ايجاد ۱۵ پارکينگ با ظرفيت ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در مسير قصرشيرين به سمت پايانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: در همه آن‌ها دوربين نصب شده و پارکينگ‌ها نيز شماره‌گذاری شده‌اند.
 
حاجیان تشريح کرد: پارکينگ‌های تعبيه شده در نزديک‌ترين محل به پايانه خسروی قرار دارد و زائران با فراق بال می‌توانند خودروهای خود را در اين پارکينگ‌ها قرار داده و به سفر معنوی خود بپردازند.
 
وی در پايان و با بيان اينکه امنيت زائران اربعين در استان کرمانشاه به بهترين شکل ممکن تامين شده است، عنوان کرد: مرز خسروی وضعيت مطلوبی دارد، از اين رو به زائران هم پيشنهاد می‌کنيم با توجه به گرمای هوا و بهتر بودن وضعيت دمايی در پايانه خسروی، اين مرز را برای سفر معنوی خود و زيارت عتبات عاليات انتخاب کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار