دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور:

۳۳ شهید غریب در اسارت کرمانشاهی ثبت شده است

دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور گفت: ۳۳ شهید غریب در اسارت کرمانشاهی ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹ 19 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد جواد زمردیان در اجلاس شهدای غریب اسارت استان کرمانشاه که همزمان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص)  برگزار شد، ضمن عرض سلام و ادب واحترام خدمت عزیزان و شهدای غریب در اسارت، مسئولان، فرمانده هانی که در این مراسم معنوی حضور دارند، اظهار کرد: سال گذشته در همین ایام کسی باور نمی‌کرد روزی برسد که من و شما دور هم جمع باشیم و از شهیدان دوران دفاع مقدس یاد کنیم.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ در جمع آزادگان  فرمودند: هر ملتی عزت و شرف در گرو مجاهدت فرزندانش است، این مجاهدت گاهی در جبهه و گاهی در دوران اسارت اتفاق می‌افتد.
 
دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور تصريح کرد: امروز برای من و شما این اتفاق مبارک به این شکل رقم خورد که مجاهدت را در جبهه دیدیم و این توفیق شامل ما شد که سال هایی از عمرمان را در اسارت بگذرانیم شاید از قافله شهادت جا ماندیم اما  امروز برای پیگیری امور شهدای عزیز در اینجا دور هم جمع باشیم.
 
وی ابراز کرد: روزی که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم فکر می‌کردم از شهدای غریب دوران اسارت اطلاعات کاملی در دست داریم مثل من و شما به محض ورود به مرز خسروی آمار ما مشخص است در قرنطینه از من و شما سوال شد با چه کسانی در بند بودین و  چه  کسانی در کنار شما به شهادت رسید در کمال ناباوری با فقدان هر گونه آمار و اطلاعات از شهدای دفاع مقدس در اردوگاه ‌های رژیم بعثی مواجه شدیم.
 
این مقام مسئول تشریح کرد: یک کار میدانی را شروع کردیم از بین خود آزادگان ستاد استانی تشکیل دادیم، بنیاد شهید نقش هماهنگ کننده و بانی را به عهده گرفت، در خیلی از استان‌ها این نقش به مجری تبدیل شد در جایی که دل به کار داده نمی‌شد زحمت روی دوش این بنیاد زحمت کش بود، جا دارد از عزیزان چه در این استان و چه در استان‌های دیگر تقدیر و تشکر فراوان کنم.
 
دبیر کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور ادامه داد: آغاز حرکت با ورود  ۴۷۵ پیکر از مرز خسروی به ایران آغاز شد مردم انقلابی کرمانشاه یه محفل معنوی باشکوه برگزار کردند و این مطالب در روزنامه کیهان ۳۱ تیرماه ۱۳۸۱ درج شد.
 
زمردیان تصریح کرد: از وزرات خانه‌های امنیتی تا سازمان‌های متولی در سپاه،بسیج، ارتش،نیروی انتظامی و بنیاد شهید هیچ اطلاعاتی در دسترس نبود در جستجوی هویت پیکر مطهر این ۴۷۵ شهدا بودیم.
 
وی بیان کرد: تا امروز که در حضور شما عزیزان هستم تعداد ۴۷۵ به ۱۸۰۵ شهید رسیده است، روز گذشته ۷۰ شهید به این لیست اضافه شد، امروز یکی از ژنرال‌های حزب بعث که در کشور فرانسه مقیم  است از خاکسپاری ۱۸۰ رزمنده آزاده خبر داد، این آمار نشان می‌دهد که شهدا چقدر در اسارت غریب هستند.
 
وی  با اشاره به اضافه شدن یک شهید در اسارت به لیست که به ۳۳ نفر رسید،  بیان کرد: وقتی خبر برگزاری این محفل به گوش من و شمای آزاده می‌رسد یک تلنگر در ما ایجاد می‌شود که چرا فراموش کردیم چه روزهایی در اسارت داشتیم و پیگیر اطلاعات درباره ی شهدای غریب در اسارت خواهیم شد و آن ها را دسته بندی می‌کنیم که هویت این شهدا مشخص شود.
 
دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور ادامه داد: در بهشت زهرای تهران بیش از ۵۰ آزاده شهید داریم که دولت عراق به عنوان شهدای آزاده به ایران تحویل داده است، در ذهن شما این سوال پیش می‌آید با اینکه دولت عراق تحویل داده چرا اسم ندارند؟در دوران اسارت آزاده ها یک اسم سه بخشی دارند(نام، نام پدر، نام پدربزرگ) که به این نام دفن شده‌اند به همین دلیل کسی از نام خانوادگی این شهدای عزیز بی اطلاع  است و باید منتظر عملیات D.N.A باشند و در خاک ایران با نان شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند.
 
زمردیان با اشاره به ۳۳ شهید غریب در اسارت کرمانشاهی اضافه کرد: ۱۰ شهید کرمانشاهی از آرامستان شهرهای عراق کشف شده است که ما هیچ اطلاعاتی درباره ی این شهدا نداریم، این آرامستان در ۳۰۰ کیلومتری با خط مقدم فاصله دارد و جای سوال دارد این شهدا در آن نقطه به چه منظوری دفن شدند؟ آیا جز شهدا محسوب می‌شوند؟ از برادران آزاده تقاضا دارم با بنیاد شهید رابطه برقرار کنند و اگر اطلاعاتی دارند در اختیار بنیاد شهید استان قرار دهند تا پی ببریم چه کسانی با این ۳۳ شهید بزرگوار بودند و از کیفیت و نحوه‌ی شهادت آن‌ها باخبر شویم.
 
این مقام مسئول ابراز کرد: در میان شهدای غریب کودک شهید هم وجود دارد، ۱۶۳ شهید در استان هم جوار شما (کردستان) که در جریان زندگی طبیعی خود بودند دشمن به اسارت گرفت، ایستادگی کردند تا ما زنده بمانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار