رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران:

تردد زائران از مرزهای ۶ گانه در کمال امنيت و آرامش جريان دارد

رئيس قرارگاه اربعين فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تردد زائران از مرزهای ۶ گانه کشور چه آن‌هايی که قصد تشرف به عتبات عاليات را دارند و چه آن‌هايی که از سفر اربعين بازگشته‌اند در کمال امنيت و آرامش جريان دارد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱ 19 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد شرفی در قرارگاه اربعين انتظامي استان کرمانشاه که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترين وظيفه پليس در ماموريت اربعين برقراری امنيت و ايجاد آرامش برای زائران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است.
 
وی افزود: بنا بر گواه خود زائران، پليس تاکنون توانسته اين وظيفه مهم را به بهترين شکل ممکن انجام دهد و زائران در کمال امنيت و آرامش به سفر معنوی خود بپردازند.
 
رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصريح کرد: همه همکاران با نگاه اعتقادی در ماموريت اربعين حاضر شده‌اند و شبانه روز در حال خدمت به زائران اربعين هستند و در پايان نيز با سربلندی وظيفه و ماموريت خود را به سرانجام می‌رسانند.
 
وی ادامه داد: يکی از مهم‌ترين دغدغه‌های زائران حسينی آماده سازی زيرساخت‌های جاده‌ای در مسير‌های منتهی به پايانه مرزی بود که با اقدامات صورت گرفته اين زيرساخت‌ها فراهم شد.
 
شرفی يادآوری کرد: تسهيل و روان سازی مسيرهای تردد زائران اربعين نکته ديگری است که زائران توقع دارند، بنابراين بايد تلاش کنيم اين مهم هم به سرانجام رسيده و شرايطی فراهم کينم که زوار برای تردد با مشکل مواجه نشوند.
 
وی عنوان کرد: يکی از اتفاقات خوبی که در اربعين امسال رخ داد در حوزه صدور گذرنامه بود، جايی که توانستيم با خريد تجهيزات مورد نياز گذرنامه‌های مردم را در سريعترين زمان ممکن چاپ و درب منزل به آن‌ها تحويل دهيم.
 
شرفی بیان کرد: صدور و چاپ گذرنامه در بازه زمانی ۷۲ ساعته و تحويل آن درب منزل به متقاضايان باعث افزايش رضايتمندی مردم شد.
 
وی همچنين با اشاره به حل معضل ازدحام زائران در پايانه های مرزی کشور طی سال‌های گذشته، گفت: امروز زائران چه هنگام خروج از کشور و چه ورود تنها ظرف مدت چهار ثانيه توقف می‌توانند تردد کنند تا بدون اتلاف وقت به سفر معنوی خود بپردازند.
 
وی با بيان اينکه امسال بيش از ۸۰ درصد زائران با خودروهای شخصی به پايانه‌های مرزی مراجعه کردند، که ظرفيت کافی برای پارک خودروی آن‌ها وجود داشت و اغلب زائران هم رضايت داشتند، افزود: نکته‌ای که زائران حتما بايد به آن توجه کنند استراحت کافی و پرهيز از رانندگی هنگام خستگی است تا حادثه تلخی رخ ندهد.
 
شرفی در ادامه به ميزبانی خوب کرمانشاه از زائران اربعين اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های حاجيان و ديگر مديران و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه شرايط خوبی برای زائران اربعين فراهم شده است.
 
وی تشريح کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته مرز خسروی از شرايط بسيار خوبی برای تردد زائران، چه برای خروج از کشور و چه ورود برخوردار است و قطعا زوار می‌توانند با آسايش و آرامش از اين مرز تردد کنند.
 
شرفی در پايان خاطرنشان کرد: از هم اکنون بايد به فکر طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه برای اربعين سال آينده باشيم تا خدمات متنوع‌تری به زائران ارائه و رضایت هرچه بيشتر آن‌ها جلب شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار