استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی نخستین قدمگاه آزادگان است

استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی نخستین قدمگاه آزادگان است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶ 18 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی صبح امروز یکشنبه (۲۸ مردادماه) در اجلاس شهدای غریب اسارت استان کرمانشاه همزمان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، ضمن سلام به روح شهدای گرانقدر به ویژه ی شهدای که در دیار غربت ملکوتی شدند، اظهار کرد: خدا را شکرگزارم که امروز در محضر شما عزیزان باشم و هر آنچه می‌گویم و شما می‌شنوید مورد عنایت قرار بگیرد.

وی افزود: مرز خسروی نخستین قدمگاه آزادگان به کشور بود که با جان‌فشانی شما و جامعه‌ی ایثار قدمگاه زائرین عتبات عالیات قرار گرفته است، شما عزيزان و خانواده‌های محترم به لطف الهی در این ثواب شریک خواهید بود.

استاندار کرمانشاه ضمن اشاره به سخنرانی آزاده رحمان دارایی و  سختی‌های که کشیده بود، تصریح کرد: امام سجاد (ع) بعد از شهادت پدرش وقتی کسی آب می‌خورد گریه می‌کرد، قربانی ذبح می‌شد دلتنگی می‌کرد. برادر عزیز آزاده ی ما یکی از ترجمه‌های این آموزه‌های دینی است. حضرت امام (ره) می‌فرماید راه و رسم شهادت کور شدنی نیست، من و شما باید ابن را بفهمیم.

وی در ادامه گفت: برای من مایه افتخار بود که در این محفل حضور داشته باشم، انقلاب‌اسلامی خیلی از مطالبی که در ذهن ما  نقش بسته بود را حسینی کرد و ما باید ارزش‌های اسلامی را در دل و قلب خود باور کنیم، خوش‌به‌حال شما که همچین سابقه‌ی پرافتخاری دارید و خداوند از شما عزيزان قبول بفرماید.

صحرایی بیان کرد: عزت و ذلت دست خدا است، کسانی که روزگاری شما را شکنجه کردند ذلیلانه در زباله‌دانی تاریخ پوسیدند، شما که مظلومانه شکنجه را تحمل کردید امروز در محضر الهی عزیز هستید.

این مقام مسئول تصریح کرد: افتخار می‌کنم که هم‌استانی شما هستم و خدا توفیق داده است که خدمت‌گذار شما باشم، امید است هم من و هم دیگر مسئولین با توجه و مسئولیت جواب‌گوی زحمات و بزرگواری شما باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: در ترجمه عزت و ذلت باید یاد بگیریم گاهی انسان زنده‌س در حالیکه مرده است و گاهی ظاهرا بزرگ ولی ذلیل‌اند،شهدا ممکن است شکنجه شدید شده باشند اما به درجه رفیع شهادت رسیدند و خدا را شکر می‌گویم شما با عزت این دوران را سپری کردید و خدای متعال خیر دنیا و آخرت را به شما عنایت فرماید.

یک هزار و ۷۷۶ نفر آزاده متعلق به کرمانشاه است

خسرو شهیدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه ضمن سلام و درود به بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و روح تمام شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای عرصه سلامت و شرافت و همه کسانی که در راه انقلاب اسلامی ثمره‌ حیات خود که جان شیرین خود را فدا کردند تا عزت و افتخار را به هم وطنان عزیز ارزانی کرده باشند، اظهار کرد: (۲۶ مرداد) سالروز ورود آزادگان گرانقدر به میهن اسلامی که بهترین دوران زندگی خویش را با رنج و مشقت در زندان‌های عراق سپری کردند تبریک عرض می‌کنم، عرض تسلیت به مناسبت ۳۲ شهدای غریب در اسارت که امروز با افتخار خدمت خانواده‌های این عزیزان هستیم.

وی همچنین ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و  شهادت سرور شهیدان عالم افزود: عرض خیر مقدم به مسئولین که امروز دعوت بنیاد شهید را پذیرفتند و برای ادای احترام به آزاده‌های سرافراز شرف حضور پیدا کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: ۴۱ هزار و ۱۹۲ آزاده‌ سرافراز در کشور اسلامی داریم که یک هزار و ۷۷۶ نفر متعلق با استان کرمانشاه است،
۳۲ نفر از این عزیزان در دوران اسارت به شهادت رسیدند و امروز به عنوان شهدای غریب در اسارت از آن‌ها یاد می‌کنیم.

شهیدی در ادامه اضافه کرد: ۴۱ نفر از آزاده‌های عزیز با توجه به جانباز ۷۰درصد بر اثر جراحات ناشی از دوران اسارت شربت شهادت رو نوشیدند.

وی تشریح کرد: ۳۷۷نفر از مجموعه آمار آزاده ها امروز در بین ما نیستند، امروز توفیق این را داریم که در خدمت ۱۳۱۷ آزاده سرافراز باشیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: امید است از برکات وجود این عزیزان در حفظ و پایداری نظام که ثمره‌ی خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی است به نحو شایسته استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در پایان گفت: آرزوی موفقیت برای تمام عزیزانی که در هر پست و مقامی امروز شرف حضور پیدا کردند دارم و برای همه ما هم دعا کنید در آخرت جواب‌گوی زحمات شهدا و آزادگان گرانقدر باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار