فلسفه تشکیل شرکت تعاونی مسکن ادارات حل مشکل مسکن کارکنان است

رئیس کل دادگستری استان یزد، فلسفه تشکیل شرکت تعاونی مسکن ادارات را حل مشکل مسکن کارکنان دانست و گفت: پروژه های تعاونی های مسکن باید ماندگار و گره گشا از مشکل مسکن کارکنان باشد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰ 18 August 2024



به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت الاسلام و المسلمین حسین طهماسبی در نشست با مدیر عامل شرکت تعاونی های دادگستری اظهار داشت: یکی از مهمترین علل های افزایش قیمت مسکن، انباشت واحدهای مسکونی و زمین در دست دلالان است و شرکت تعاونی ها نباید بستری برای این حوزه باشند.
وی افزود: بعضا شرکت تعاونی ها به گونه ای عمل ‌می کنند که سود اعضا از یک پروژه خوب، حداکثر در حد مبلغ رهن یک واحد مسکونی است چراکه توان پرداخت اقساط را نداشته و مجبور به فروش سهم خود و انتقال ارزش افزوده واقعی آن، در اثناء کار می شوند؛ در حالی که همین نقل و انتقالها عملا منتهی به سوداگری در بازار مسکن و افزایش بیشتر قیمتها و در نهایت مستهلک شدن همان اندک عائدی می شود.
این مقام قضایی بر لزوم حمایت ادارات و نهادها برای حل مشکل مسکن کارکنان خود تاکید کرد و اظهار داشت: دادگستری کل استان وظیفه شرعی، قانونی و عقلانی خود می داند از تعاونی هایی که واقعا خدمتی ماندگار به کارکنان خود ارائه می کنند حمایت کند اما خط قرمز ما پایبندی این شرکت ها به اساسنامه، قوانین موضوعه و حفظ حداکثری منافع اعضا، است.
وی تصریح کرد: بحث آموزش اعضای هیئت مدیره شرکت های تعاونی در موضوعات مختلف باید با جدیت توسط اداره کل تعاون پیگیری شود تا اعضای هیئت مدیره با چالش های قانونی روبرو نشوند.
حجت الاسلام طهماسبی با بیان اینکه هر کارمند تنها یک بار حق استفاده از ظرفیت شرکت تعاونی مسکن را دارد تاکید کرد: با قید فوریت بانک اطلاعاتی از کارکنان دادگستری که از ظرفیت های موجود شرکت های تعاونی استفاده کرده اند تشکیل شود.
وی افزود: هر مجموعه ای که خواسته باشد از اعتبار و نام دادگستری استفاده کند باید به دنبال حل مشکل کارکنان مجموعه در بخش مسکن باشد و سوداگری ایجاد نکند.
رئیس کل دادگستری استان نظارت کمیته مسکن دادگستری را بر شرکت های تعاونی این مجموعه در راستای حفظ حقوق اعضا و هدفمند شدن پروژه‌ها، خواستار شده و تأکید کرد: هیچ یک از تعاونی‌ها بدون موافقت کمیته مسکن دادگستری به هیچ وجه پروژه تعریف نکند.
وی تصریح کرد: پروژه های جدید مسکن در شرکت تعاونی های دادگستری استان نیز باید به شرط ماندگاری برای کارکنان استمرار یافته و اجرا شود.
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: نباید هدف در شرکت های تعاونی مسکن تدوین گزارش عمکرد در حوزه ساخت و ساز باشد، بلکه هدف برداشتن فشار مسکن از دوش همکاران است.
در پایان این جلسه که با حضور مدیر اداره تعاونِ اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد، تصمیماتی در راستای ارتقا سطح خدمت رسانی تعاونی‌ها به کارکنان، اتخاذ و ابلاغ گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار