مشارکت ۶ دستگاه استان یزد در اجرای طرح سفیران سلامت روان

استاندار یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح سفیران سلامت روان (مشاوره و مددکاری) در استان گفت: در این طرح ۶ دستگاه اجرایی استان، مسئولیت فراهم‌سازی بستر‌های مشاوره و مددکاری و تسهیل‌گری را بر عهده دارند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱ 04 August 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، " مهران فاطمی " در نشست شورای اجتماعی استان افزود: فاز مقدماتی طرح در بازه سه ماهه و در ۲ محله آسیب پذیر و پرخطر اجرا و پس از ارزیابی به سایر محلات تسری پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش هزینه‌های این طرح از ظرفیت‌های نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، علوم پزشکی، خانه بهداشت کارگری و ... استفاده شود.

فاطمی در ادامه بر ضرورت غربالگری، تداوم طرح و برقراری ارتباط موثر با افراد تا رسیدن به شرایط پایدار و همچنین در نظر گرفتن سیستم ارزیابی در راستای تعیین میزان اثرگذاری طرح سفیران سلامت روان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طرح سفیران سلامت روان نباید از ابتدا به صورت گسترده اجرا شود، تصریح کرد: بر این اساس فاز مقدماتی طرح در دو محله از محلات آسیب پذیر و پرخطر در بازه سه ماه اجرا و پس از ارزیابی به سایر محلات تسری پیدا کند.

استانداریزد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی جهت پوشش هزینه‌های طرح سفیران سلامت روان با حداقل اعتبارات دفتر اجتماعی استانداری گفت: فرایند اجرای این طرح بر اساس نکات مذکور به صورت گام به گام شفاف‌سازی، محلات هدفمند مشخص و در نهایت گزارش اقدامات هر دستگاه ارائه شود.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات نشست‌های شورای اجتماعی استان تا اجرایی شدن آن‌ها عنوان کرد: بدون هرگونه اغماض در صورت کوتاهی دستگاه‌ها نسبت به مسائل اجتماعی و اعتبارات این حوزه، به عنوان ترک فعل برخورد خواهد شد.

فاطمی در خصوص جانمایی مناسب مرکز درمان اعتیاد ماده ۱۶ ویژه بانوان در استان خاطرنشان کرد: می‌توان با هماهنگی بین دستگاهی و با تهاتر زمین نسبت به رفع این مسئله اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار