هفت هزار میلیارد ریال به تملک و آزادسازی معابر یزد اختصاص یافت

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد، بودجه شهرداری این شهر را در سالجاری ۵۳ هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: هفت هزار میلیارد ریال از این بودجه برای تملک و آزاد سازی ۲۴ معبر در این شهر تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸ 03 August 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، حجت الاسلام" سید محمد ناصر حیدری" افزود: امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در کاهش ترافیک برخی معابر شهر باشیم.

به گفته وی بلوار دانش پایه، شهدای نصرآباد، تبلیغات اسلامی و باند دوم بلوار نصر در منطقه یک و بلوار اطهر و خیابان رضوان آزادسازی کامل انجام و بلوار امام محمد باقر (ع) و بلوار پیامبر اعظم (ص) در منطقه دو بیش از ۵۰ درصد آزادسازی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بلوار اسلامی ندوشن، ۸۰ درصد و بلوار شهیدان پارسائیان و شارق یزدی در منطقه سه بطور کامل آزاد سازی شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: در منطقه چهار نیز بلوار شهدای خیرآباد و اتصال کنارگذر شهید دهقان به صورت کامل انجام و بلوار نقیب زاده و ۱۸ متری کوچه بیوک با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت در منطقه پنج آزاد سازی شده است.

وی با بیان این که در منطقه یک شهرداری تعداد پنج معبر در حال اجراست، گفت: از جمله این طرح‌ها می‌توان به معبر در حال اجرای منطقه امامشهر به موازات بلوار امام جعفر صادق (ع) و حدفاصل بین بلوار امام حسین (ع) به شاداب اشاره کرد که ۷۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته و بهره برداری از آن بار ترافیکی بلوار امام حسین (ع) را کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ۲ شهرداری نیز طرح‌های متعددی در دست اقدام است که از آن جمله بلوار امام محمد باقر (ع) مابین میدان قرآن به آیت الله مدرس است و اجرای آن می‌تواند به کاهش ترافیک خیابان آیت الله کاشانی بیانجامد که البته تاکنون بخشی از آن آزادسازی و جدول گذاری شده و در آستانه آسفالت است.

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصدی این بلوار، ابراز امیدواری کرد این بلوار تا پایان این دوره شورای شهر آماده بهره برداری شود.

حیدری، بلوار پیامبر اعظم (ص) را یکی از طرح‌های پیچیده و دشوار این منطقه خواند که سال‌ها معطل مانده بود ولی در این دوره ایجاد بلوار ۳۶ متری از سه راه تعاون تا سه راه هراتی مصوب شده است.

وی افزود: امسال ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی برخی پلاک‌های این بلوار که در دو فاز اجرایی خواهد شد، اختصاص یافته ولی نیازمند همکاری دولت برای اجرای این طرح هستیم.

حجت الاسلام حیدری به اجرای خیابان اطهر و بلوار رهایی به عنوان دیگر معابر این منطقه اشاره کرد و گفت: بلوار آیت الله ابوترابی یکی از طرح‌های اجرا شده در منطقه سه است که اولین تملکات آن مربوط به بیش از ۲۰ سال قبل بود ولی خوشبختانه در این دوره تملک مابقی اراضی انجام، عملیاتی و افتتاح شد.

وی افزود: بلوار اسلامی ندوشن حد فاصل بین بلوار شهید قندی تا بلوار دفاع مقدس در این منطقه نیز۸۰ درصد پیشرفت دارد و مابقی طرح به دلیل موضوع دفع آب‌های سطحی تاکنون بلامعطل مانده است.

نائب رئیس شورای شهر یزد عنوان کرد: بلوار ایرج افشار نیز علی رغم کش و قوس‌هایی که وجود داشت، هم اکنون با وجود تقاطع‌های غیرهمسطح این مسیر در راستای نهایت همکاری با دانشگاه یزد در حال اجرای عملیات است.

وی تصریح کرد: این طرح که در ادامه بلوار شهید پارساییان در حال اجراست، تا شش ماه آینده مورد بهره برداری قرار گیرد. حجت الاسلام حیدری گفت: در منطقه چهار شهرداری، اجرای بلوار فلاح زاده حد فاصل صنایع دفاع تا انتهای بلوار موحدین در ادامه بلوار ایرج افشار، بلوار شهدای خیرآباد از کارتن سازی تا شهید موحدین پس از سال‌ها معطلی و نیز ادامه بلوار شهید موحدین که بخشی از آن آزادسازی شده را در دست اقدام داریم.

وی فاز دوم بلوار جدیدی از سه راه آبنما تا بلوار حضرت خدیجه (س) از دیگر این طرح‌ها در منطقه چهار ذکر کرد و افزود: در بافت تاریخی شهر نیز دو طرح در حال اجراست که شامل معبر نقیب زاده بین داروخانه چمران تا داروخانه امامزاده‌ای و ۱۸ متری کوچه بیوک است که طرح اخیر حدود ۴۰ درصد تملک شده است.

همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد و اصلاح تقاطع‌های یزد، ۵۰ میلیارد برای استفاده بهینه از منابع آب و ۲۴۰ میلیارد اعتبار نیز برای آسفالت معابر، زیرسازی و جدول‌گذاری اختصاص یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار