۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۲۴ هنرمند صنایع دستی یزد پرداخت شد

مدیرصندوق کارآفرینی امید یزد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ طی ۲ تفاهم‌نامه ملی و استانی و از محل منابع تبصره ۱۸ و کمک‌های فنی اعتباری با سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ۵۲۴ فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع دستی استان پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶ 05 August 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از ایرنا، "سید عباس امامی" روز دوشنبه افزود: از تسهیلات یاد شده ۲۲۵ فقره به مبلغ ۴۰۲ میلیارد ریال به هنرمندان مرد و ۲۹۹ فقره به مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال به بانوان هنرمند صنایع دستی اختصاص یافت.

وی اظهار کرد:با توجه به ثبت جهانی یزد و جایگاه صنایع دستی و بومی استان در سطح ملی و بین المللی، حمایت از صنعتگران این بخش از اولویت ای صندوق کارآفرینی امید استان می باشد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی در زمینه سفال و سرامیک، منبت و مشبک چوب، زیورآلات سنتی، گلیم‌بافی و زیلوبافی می‌باشد.

امامی گفت: با توجه به ظرفیت صنایع دستی استان و حمایت بیشتر از هنرمندان این بخش، پیگیر جذب اعتبارات مازاد از سایر استان‌ها هستیم.

استان یزد دارای ۴۰ رشته صنایع دستی زنده و افزون بر سه هزار و ۳۵۰ هنرمند فعال در این صنعت است و نساجی سنتی، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، زیلوبافی، رودوزی های سنتی، تراش سنگهای قیمتی، سراجی سنتی، کاشی هفت رنگ و کاشی معرق از جمله صنایع دستی بومی استان یزد به شمار می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار