ساخت و ساز غیرمجاز در بافت تاریخی تخریب شد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد از اجرای دو رأی کمیسیون‌ ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها مبنی بر برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز با دستور مقام قضایی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳ 18 August 2024



 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، علیرضا نقوی اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای آرای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها و در راستای حفظ ضوابط و قوانین با دستور مقام قضایی انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون، مالکین و سازندگان حقیقی و حقوقی اراضی و املاک واقع در محدوده و حریم شهر، باید قبل از شروع هرگونه تفکیک اراضی، افراز و عملیات عمرانی از شهرداری مجوز و پروانه ساختمانی أخذ و مطابق آن اقدام کنند.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد تأکید کرد: شهرداری مکلف است از هرگونه احداث بنا و عملیات عمرانی بدون پروانه یا تفکیک و افراز اراضی بدون مجوز اعم از آنکه در زمین محصور یا غیر محصور باشد، در هر مرحله از ساخت و ساز جلوگیری و تجهیزات و اسباب و وسایل مربوط را جمع آوری کند.

نقوی با بیان این که شهرداری باید پس از أخذ دستور دادستان عمومی و انقلاب، به وسیله مأموران خود در مقام ضابطان قضایی و با همکاری مستقیم مأموران انتظامی نسبت به تخریب بنای غیرمجاز اقدام کند، اضافه کرد: این در حالی است که مالک یا ذی نفع مکلف است کلیه هزینه های تخریب و اعاده به وضعیت مجاز را به شهرداری پرداخت کند.​​​​​​​

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار