سارقان با پابند الکترونیکی رصد می‌شوند/دستگیری و طرد ۱۸ هزار تبعه غیرمجاز از یزد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی سرقت، از تدبیر استفاده از پا بند الکترونیک برای سارقان در راستای پیشگیری از وقوع این جرم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱ 08 August 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از ایسنا، سردار «عباسعلی بهدانی فر» امروز پنجشنبه هجدهم مردادماه در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: وظیفه پلیس و خبرنگاران به لحاظ شباهت، دو روی یک سکه هستند چرا که در صورت فعالیت با رعایت صداقت، سلامت و به موقع بودن، در هر دو این قشر شاهد ارتقای امنیت و احساس امنیت در جامعه خواهیم بود و در صورت رعایت نشدن این گونه عملکرد شاهد ناامنی در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به سختی‌ها و دشوارهای کار خبرنگاری به ویژه در فضای غبارآلود امروز رسانه‌های جهان، بر اهمیت امیدآفرینی رسانه‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: بخش اعظمی از امید و احساس امنیت در جامعه نتیجه تلاش خبرنگاران است که جای قدردانی دارد.

بهدانی فر در ادامه با اشاره به مطلوب خواندن وضعیت امنیتی استان طی چهار ماه گذشته، گفت: این که در این مدت هیچ مورد نگران‌کننده‌ای در استان نداشته‌ایم که نتیجه تلاش تک‎تک عوامل نیروی انتظامی در سراسر استان و همکاری سایر دستگاه‌ها با پلیس استان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی استان در رابطه با جرائم حوزه سرقت، گفت: خوشبختانه در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۵ درصد کاهش سرقت و با ۵۲ درصد کشف سرقت‌ها شاهد ۱۲ درصد افزایش کشفیات در این حوزه داشته‌ایم.

وی همچنین از انهدام ۱۷ باند بزرگ سرقت در استان طی این مدت خبر داد و گفت: در همین رابطه ۵۴ نفر دستگیر شده‌اند که این جدا از دستگیری یک هزار و ۹۵۰ نفر سارق در این مدت است.

فرمانده پلیس استان با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد در استان توسط افراد عمدتاً معتاد و برنامه ریزی پلیس استان برای کنترل این موارد، گفت: در مجموع خوشبختانه در این حوزه احساس امنیت خوبی در استان ایجاد شده است.

وی در حوزه پیشگیری از سرقت به تدبیر پا ‌بند الکترونیک اشاره کرد و گفت: سارقان با بیش از چهار مورد سرقت ملزم به استفاده از پا بند الکترونیک می‌شوند که این اقدام می‌تواند منجر به پیشگیری از وقوع جرائم بعدی به ویژه سرقت‌های خشن شود.

بهدانی فر از افزایش ۱۰۰ درصدی کشف جرائم خشن مانند قتل در استان خبر داد و گفت: در حوزه موادمخدر نیز با توجه به اقدامات کشوری شاهد کاهش ۴۸ درصدی کشفیات به میزان چهار تن و ۱۱۳ کیلوگرم در چهارماهه ابتدای امسال هستیم.

وی به دستگیری سه هزار و ۴۹۰ نفر از معتادان متجاهر در استان و تحویل آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این باره هم در سطح پارک‌ها و هم محلات شاهد امنیت خوبی هستیم.

وی با اشاره به کشف یک هزار و ۱۸۲ لیتر سوخت و نیز افزایش ۱۰۶ درصدی مشروبات در استان طی این مدت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این مدت در مجموع استان کاهش هفت درصدی تصادفات جرحی و ۱۱ درصدی تصادفات فوتی را شاهدیم که در بخش درون شهری، کاهش ۹ درصدی تصادفات جرحی و ۲۹ درصدی تصادفات فوتی و در بخش برون شهری نیز کاهش ۵ درصدی تصادفات جرحی و ۱۰ درصد تصادفات فوتی هستیم.

فرمانده انتظامی استان یکی از رویکردهای پلیس استان با تاکید مقامات کشوری را طرد اتباع غیرمجاز از کشور خواند و اظهار کرد: با توجه به مشکلات و نارضایتی‌های افراد جامعه در این باره، به کارفرمایان و صنوف که بکارگیری اتباع غیرمجاز دارند، هشدار می دهیم که هزینه سنگینی را از این بابت متحمل خواهند شد لذا سعی کنند از افراد مجاز بهره گیرند.

وی از رشد ۹۳ درصدی طرد اتباع غیرمجاز در چهار ماهه اول امسال، گفت: در این مدت تعداد ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر از ابتاع غیرمجاز دستگیر و از استان و کشور طرد شده‌اند.

وی همچنین به توقیف ۴۳ دستگاه خودرو در رابطه با جابجایی اتباع غیرمجاز و توقیف شش ماه تا یک سال آنها، گفت: همچنین در این مدت ۵۹۰ دستگاه موتورسیکت و ۱۶۰ دستگاه خودروی در اختیار اتباع غیرمجاز و فاقد گواهینامه توقیف شده است.

بهدانی فر از ۱۶۲ میلیارد تومان کشف قاچاق کالا در استان با رشد ۲۰ درصدی خبر داد و گفت: در تشکیل پرونده‌های قاچاق نیز ۱۷ درصد افزایش و شاهد دستگیری ۳۷۱ نفر در این باره در چهار ماه اول امسال هستیم.

وی با اشاره به جرائم سایبری در استان، تصریح کرد: ۷۸ درصد پرونده های فتا در استان منجر به کشف شده است و در این حوزه ۲۰ درصد کاهش پرونده داشته‌ایم.

وی با بیان این که حدود ۹۰ درصد از جرائم سایبری از ناحیه افراد غیربومی است، گفت: یزد جزو هشتمین استان کشور و بعد از کلانشهرها، اولین استان کوچک کشور به لحاظ جرائم حوزه کلاهبرداری است که عمدتاً ناشی از اعتماد و اطمینان بی مورد در بین یزدیهاست.

وی سهم جرائم مالی را قریب به ۸۰ درصد از مجموع جرائم حوزه فضای مجازی ذکر کرد و افزود: در چهار ماهه گذشته ۳۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان استان شده که ۱۹۵ میلیارد ریال کشف و عودت داده شده است.

وی با بیان این که برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این باره ضمن ساماندهی آنها، با موارد قاچاق نیز برخورد خواهد شد.

وی به رشد دو درصدی تعداد تماس‌های شهروندان با پلیس ۱۱۰، تعداد آنها را بالغ بر ۳۷۵ هزار مورد اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۴۹ هزار مورد از این تماس‌ها منجر به اقدامات عملیاتی شده و بالغ بر ۲۲۵ هزار تماس نیز منجر به اخذ اطلاعات از پلیس شده است.

بهدانی فر به در پیش بودن همایش بزرگ اربعین حسینی، گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی سایت «پلیس من» و درخواست گذرنامه از سوی زائران از این سایت، گفت: تا روز گذشته تعداد ۱۴ و ۴۰۰ گذرنامه در استان صادر شده و طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت به دست شهروندان می‌رسد و خوشبختانه تاکنون گلایه‌ای در استان پیرامون این موضوع وجود نداشته است.

وی گفت: تاکید شده همکاران اداره گذرنامه در این ایام از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعد از ظهر حضور داشته و ارائه خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات کشوری سربازان غایب امکان انجام این سفر معنوی را ندارند ولی فرزندان و همسران نیاز به رضایت محضری برای این سفر نخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار