۲۳ پروژه استان یزد با طرح نشاندار کردن مالیات، تامین اعتبار شد

مدیرکل امور مالیاتی یزد گفت: ۲۳ پروژه مختلف در سطح مناطق مختلف استان با طرح نشاندار کردن مالیات تامین اعتبار شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ 07 August 2024

به گزارش «تابناک یزد» به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، "رضا نجف‌زاده" در خصوص «طرح نشان‌دارکردن مالیات‌ها» و اهمیت آن افزود: در راستای مردمی‌کردن اقتصاد طرح نشان‌دارکردن مالیات پس از تصویب آیین‌نامه اجرای آن در هیأت وزیران، در ابتدای مردادماه سال جاری به صورت رسمی رونمایی شد.

وی ادامه داد: در مفهوم کلان این طرح، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم می‌آورد که به یکی از مطالبات جدی مؤدیان در خصوص اعلام محل هزینه‌کرد و مصرف درآمد‌های مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده‌است.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام سیاست‌گذاران و مسئولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات طرح مزبور برای مودیان انگیزه‌بخش بوده و باعث می‌شود آنها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه‌های ملی و استانی نقش آفرینی کنند و گام مؤثری در ارتقای فرهنگ تمکین مالیاتی است.

این مسئول تشریح کرد: مؤدیان پس از تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانستند محل خرج‌کرد مالیات‌های پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین کنند که برای استان یزد ۲۷ پروژه ملی و استانی در حوزه‌های حمل‌ونقل، گردشگری، سلامت، آموزش و پرورش و سایر تعریف شده و مؤدیان در انتهای فرایند تکمیل تبصره ماده ۱۰۰ امکان انتخاب پروژه مورد نظر خود را داشته‌اند.

نجف زاده خاطرنشان کرد: مودیانی که در انجام و راه‌اندازی طرح‌ها یا پروژه‌های منتخب مشارکت داشته باشند اسامی‌شان در صورت رضایت اعلام عمومی می‌شود بنا بر بررسی‌های صورت گرفته مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آنها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود.

وی در مورد پروژه‌های اعلامی تصریح کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: در استان یزد از میان ۲۷ طرح و پروژه انتخاب شده تعداد ۲۳ طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنها به طور کامل و با مبلغ ۱.۵۳۲ میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

وی گفت: همچنین تعداد چهار طرح و پروژه باقی‌مانده نیازمند تأمین اعتبار بیش از ۶۱۷ میلیارد ریال بوده که بر اساس انتخاب مؤدیان، مبلغ ۵۰۷ میلیارد ریال آن تأمین و به میزان ۱۰۹ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نجف زاده بیان کرد: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه‌ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار