برنامه هفتم توسعه و اجرای آن مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکز زدایی و مطالبه‌گری از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه در کشور است. 
کد خبر: ۱۱۸۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ 18 August 2024




به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید دهقانی‌زاده در پنجمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه و اجرای آن مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور است اظهار داشت: باید تمام بهره‌برداری لازم از این ظرفیت بزرگ در راستای ارتقاء و توسعه استان صورت پذیرد. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، برنامه هفتم توسعه و اجرای آن را مهمترین اتفاق توسعه‌ای پیش‌روی کشور توصیف کرد و گفت: تحقق این امر نیاز به مشارکت و همت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارد. 
دهقانی‌زاده برنامه هفتم توسعه کشور را شعار و تمرکز اصلی رییس جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: در این برنامه سازوکارهای خاص همچون شورای عالی راهبری دیده شده است. 
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه ارزیابی تمامی مراجع نظارتی کشور حاکی از عدم توفیقات در اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای کشور است، افزود: متاسفانه حداکثر 40 درصد این برنامه‎ها اجرایی شده است. 
دهقانی‌زاده از سازوکار مترقّی دیده شده در برنامه هفتم توسعه کشور یاد کرد و از تعامل مناسب دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تهیه و تدوین این برنامه سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه کشور می‌تواند فصل نوینی در پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور رقم زند. 
به گفته وی، اجرای این برنامه فرصت کم‌نظیری برای استان‎‌ها از جمله استان یزد است که بتواند از این ظرفیت بزرگ حداکثر استفاده را ببرد و این مهم مستلزم تمرکز بر نکاتی است که مستقیما به استان مربوط می‌شود. 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در ادامه خواستار تدوین برنامه عملیاتی منظم، یکپارچه و منسجم با کشور در اجرای برنامه هفتم توسعه در استان شد و گفت: افزایش اختیارات استان‌ها، تمرکز زدایی و مطالبه‌گری از شروط اصلی اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه در کشور است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. 
دهقانی‌زاده در بخش پایانی سخنان خود به آیین نامه اجرایی نشان‌دار کردن مالیات‌ها اشاره کرد و افزود: در استان یزد از میان 27 طرح و پروژه انتخاب شده، تعداد 23 طرح و پروژه از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آنان مبلغ 1532 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار