افزایش ۲ برابری ‌محبوس شدن در آسانسور به دنبال قطعی برق در کرمانشاه

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از افزایش دو برابری محبوس شدگی در آسانسور به دنبال قطعی برق خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ 17 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، آتشپاد غلامرضا رضایی با اشاره به قطعی برق مشترکین خانگی در روزهای اخیر، گفت: همین امر موجب شده حوادث مربوط به محبوس شدگی در آسانسور، بطور میانگین بیش از دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: در روزهای عادی بعضا یکی دو مورد حوادث آسانسور به دلیل برخی خرابی‌های دستگاه گزارش می‌شود اما در این روزها که قطعی برق داریم، این تعداد بعضا به بیش از ۱۰ مورد هم می‌رسد.

رضایی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص زمان قطعی برق، گفت: اگر خاموشی‌ها از قبل اطلاع رسانی شود، افراد در آن ساعات از آسانسور استفاده نکرده و گرفتار نمی‌شوند.

رضایی در ادامه با ارائه توصیه هایی به محبوس شدگان در آسانسور، گفت: در وهله اول این تفکر اشتباه باید اصلاح شود که افراد ممکن است در آسانسور خفه شوند. اتاقک آسانسور درزهای بسیاری دارد و هوا به اندازه کافی در آن رد و بدل شده و کسی خفه نمی‌شود، بنابراین افرادی که در آسانسور گرفتار شده‌اند نباید نگران شده و به خود استرس وارد کنند.

وی افزود: توصیه بعدی این است که افراد حتما با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و از هرگونه دستکاری آسانسور خودداری کنند و منتظر باشند تا نیروهای ما برای کمک از راه برسند.

رضایی گفت: افراد می‌توانند با خیال راحت کف آسانسور نشسته و بدون هیچگونه استرس و نگرانی منتظر از راه رسیدن نیروهای کمکی باشند و بدانند امکان خفگی آنها وجود ندارد.

رییس آتش‌نشانی کرمانشاه افزود: به مدیران ساختمان هم توصیه می‌شود از دستکاری موتورخانه آسانسور و کمک گرفتن از افراد مختلف جهت رفع مشکل جدا خودداری کرده و منتظر بمانند تا نیروهای آتش‌نشانی از راه برسند.

قطع برق مشترکین خانگی در کرمانشاه طی روزهای اخیر و عدم اطلاع رسانی در خصوص زمان آن، گلایه مردم را به همراه داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار