امام جمعه کرمانشاه: 

لزوم توجه به بنیان خانواده/مجلس واقع بینانه و با دقت باید به وزرای پیشنهادی رأی بدهد 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: : به هیچ وجه مجلس حق ندارد چشم پوشی کند و بخواهد برخلاف تشخیصش رأی بدهد، باید با دقت نظر نسبت به اینکه این گزینه ها حتما واجد شرایط لازم برای وزارتخانه پیشنهادی داشته باشند رأی دهند. 
کد خبر: ۱۱۸۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲ 16 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری ظهر امروز جمعه (۲۶ مرداد ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در خصوص تعلیم و تربیت اظهار کرد: اساس و بنیان تعلیم و تربیت خانواده است؛ تشکیل خانواده از طریق ازدواج مشروع، امری است که مورد تأکید خداوند متعال است و مورد سفارش شارع مقدس و پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه طاهرین است که با شکل گیری یک خانواده بر اساس اسلام و قرآن و سیره پیامبر و اهل بیت اساس کار تربیت و تعلیم در جامعه شکل می‌گیرد. 

وی افزود: بعضی از موانع مادی که بیان می‌کنند فرصت سوزی است و به نوعی بی اعتمادی به خداوند و سوءظن به خداوند متعال است که به خاطر مشکلات مالی و مادی و احساس فقر در زندگی و نداری بخواهد ازدواج را به تأخیر بیندازد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: جوان وقتی به سن ازدواج رسید باید برای ازدواجش هم بزرگترها تلاش کنند و هم خودش باید اقدام کند و پیگیر باشد و این موانع مادی اصلا و ابدا نباید ازدواج را در جامعه اسلامی به تاخیر بیندازد و موانع معنوی وجود دارند که به آن نیز باید توجه کنیم و دچار افراط و تفریط در این گونه امور نشویم. 

امام جمعه ادامه داد: اسلام به طور کلی با هرگونه افراط و تفریط مخالف است، زیاده روی در امور و کم گذاشتن از اموری که تکلیف انسان است در اسلام پسندیده نیست و جایز نیست که انسان دچار چنین شرایطی شود. 

غفوری افزود: حتی در عبادت کسانی بودند که زندگی را ترک کرده بودند و رفته بودند یک گوشه‌ای مشغول عبادت شده بودند روزها روزه می‌گرفتند و شب ها شب زنده‌داری می‌کردند؛ گفتند ما دیگر غذای لذیذ نمی‌خوریم، در بستر نرم نمی‌خوابیم و کلاً از زندگی خوش فاصله می‌گیریم. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: از جمله موانع معنوی که ممکن است جلوی راه ازدواج را بگیرد ایده آل پردازی در ذهن نسبت به همسر آینده است؛ بعضی ها یک تصوری در ذهن نسبت به همسر آینده شکل می‌دهند که این تصور جز در بهشت جای دیگری پیدا نمی‌شود؛ آنقدر شرط و شروط برای او می‌گذارند که اصلا نظیرش در این عالم نیست؛ باید واقع‌ بین بود نباید به گونه‌ای ایده آل پردازی کنیم که اصلا و ابدا غیرممکن باشد‌. 

وی ادامه داد: تجربه زندگی بشر و همه دانشمندان این را می‌گوید که انسان‌ها همه دارای یک سری نواقص و اشکالات هستند؛ انسان کامل فقط امام معصوم و پیامبران الهی هستند، فقط معصوم است که انسان کامل است و بی نقص است اما بقیه انسان ها هر کسی به هر حال یک اشکالاتی ممکن است در زندگی و در روحیات و اخلاقش داشته باشد گرچه که باید انسان مؤمن تلاش کند به اینکه به طور کلی مجموعه این اشکالات را به گونه‌ای از خودش دور کند که واقعا خودش را به کمال مطلق پروردگار متعال است برساند و به حضرات معصومین خودش را نزدیک کند. 

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد:  اگر همسر و فرزند شما چه دختر چه پسر فرقی نمی‌کند اگر همسر فرزند شما فرد متدینی باشد، حقوق شرعی فرزند شما را رعایت می‌کند، حقوق شرعی او را زیر پا نمی‌گذارد، اگر متدین باشد بر اساس دیانتش حتما فرد خوش خلقی است و اگر فرد متدینی باشد به فرزند شما ظلم نمی‌کند، زبانش تحت کنترل است، تحت مراقبت است، ناسزا نمی‌گوید، حرف بی ربط نمیزند. 

وی ادامه داد: ایمان به خدا، ایمان به پیامبر، ایمان به کتاب خدا ایمان به قیامت و آخرت و زندگی ابدی و ایمان به ولایت امیرالمومنین و اولاد طاهرین سلام الله علیهم اجمعین، مجموع اینها یک مجموعه‌ای از کمالات را در وجود فرد ایجاد می‌کند که او مراقب است و حقوق را زیر پا نمی‌گذارد و اگر یک امتیاز بیشتری دارد به او سرکوب نمی‌زند و او را تحقیر نمی‌کند.‌ 

غفوری افزود: دلیل طلاق و آمار نگران کننده این است که در ازدواج به این امور دقت نمی‌شود؛ به هم کفو بودن فرزندان دقت کنید، یک فرد متدین با یک فرد لاابالی در مسائل دینی زندگیشان آرامش نخواهند داشت؛ هر دو باید متدین باشند یعنی از جهت فرهنگی، فکری، اعتقادی، روحیات افق‌های تعریف شده در زندگیشان برای آینده، دیدگاهشان در مسائل مختلف باید به هم نزدیک باشد.

وی گفت: علت این طلاق های زیاد همین است که در قضیه انتخاب همسر در ملاک های معنوی و معیارها تفریط می‌شود یعنی یک پسر، دختری را در جایی می‌بیند حالا در محیط دانشگاه یا بیرون در یک مهمانی و به آن دختر علاقه‌مند می‌شود بدون اینکه بداند پدر و مادرش کیست، اخلاق او چیست، ایمان و عقیده او چیست بدون که اینها را بداند به آن علاقه مند می‌شود این تفریط به توجه در معیارهای ازدواج است. 

۲۶ مردادماه سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان به کشور است

غفوری در ادامه به ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت پیروزمندانه و سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی هرگز ایثار و رشادت و فداکاری این عزیزان که با استقامت و صبوری و ایثارشان دشمن را در خاک خودشان شکست دادند فراموش نمی کند. 

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی قدردان تمام ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت، امنیت، خدمت بویژه آزادگان سربلند و سرافراز و خانواده آنها است. 

غفوری در ادامه خطبه هایش با اشاره به ۲۸ مردادماه سقوط دولت ملی مصدق در سال ۱۳۳۲؛ آن را نتیجه اعتماد ملی گرایان به غرب و آمریکا دانست و گفت: مصدق به آمریکا اعتماد داشت و خوش بین بود؛ ملی گرایان همواره به غرب متکی هستد و آنها را ارباب خودشان می‌دانند و همیشه هم غرب جوابشان را داده است و نمونه آن هم سقوط دولت ملی مصدق است. 

وی در ادمه به روز مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد سنگر هستند، سعی کنیم مساجد را همواره پر از جمعیت کنیم، مساجد در اوقات نماز باید پر از جمعیت جوان باشد، باید پر از جمعیت نوجوان و جوان و حتی کودک باشد، تا ۴۰ خانه از هر طرف همسایه مسجد محسوب می‌شوند، اگر در اوقات نماز در مسجد حاضر نشویم مسجد در قیامت از ما شکایت می‌کند و اگر در مسجد حاضر شدیم مسجد به نفع ما شهادت می‌دهد. 

آرین سلیمی با کسب مدال طلا المپیک غرور آفرینی کرد 

غفوری در بخش دیگر از خطبه های خود به کسب مدال طلای المپیک توسط آرین سلیمی در وزن ۸۰ کیلوگرم تکواندو اشاره کرد و آن را غرور آفرین دانست و بیان کرد: آقای سلیمی حقیقتا در المپیک دلاورانه و با شجاعت این مدال را کسب کرد و موجب خوشحالی مردم ایران و کرمانشاه شد و با تمام وجود این موفقیت را به او، خانواده و ورزشکاران و مردم کرمانشاه تبریک می گویم. 

غفوری در ادامه تشریح کرد: رییس جمهور انصافا با معرفی لیست وزرا به مجلس شورای اسلامی سعی کردند تا حد زیادی طبق قولش دولت وفاق ملی تشکیل دهد و مجلس نیز باید به افراد شایسته رای اعتماد بدهد تا هرچه سریعتر دولت مستقر شود و کار دستگاه ها پیش از این معطل نماند. 

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: به هیچ وجه مجلس حق ندارد چشم پوشی کند و بخواهد برخلاف تشخیصش رأی بدهد، باید با دقت نظر نسبت به اینکه این گزینه ها حتما واجد شرایط لازم برای وزارتخانه پیشنهادی داشته باشند رأی دهند.

غفوری در خصوص خون خواهی جمهوری اسلامی و انتقام از دشمن صهیونیست گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مردم استان چهار محال بختیاری در یادواره شهدای این استان، فرمودند: خون خواهی حتما به موقع انجام می‌شود اما با تدبیر و هوشمندانه.

وی تاکید کرد: برای خون خواهی نباید عجله کنیم، این ایام جهنمی برای صهیونیست ها و شهرک نشین و اربابانشان ایجاد شد که چه بر سر آنها میخواید بیاید بدون اینکه ما دست به اقدامی بزنیم. 

امام جمعه کرمانشاه در جواب کسانی که خون خواهی را به مصلحت کشور نمی دانند بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار نظامی است این افراد جاهل نباید با ترسشان دل مردم را خالی کنند استکبار با هفت هزار میلیارد دلار نتوانسته است بر جبهه مقاومت پیروز شود چه برسد نظام مقتدر انقلاب اسلامی.

گفتنی است در نماز ظهر جمعه این هفته کرمانشاه با حضور آیت الله حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه و منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از آرین سلیمی با اهدای هدایای به مناسبت کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ در پاریس قدردانی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار