شهردار کرمانشاه:

اعزام ۱۷۰ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی از کرمانشاه برای زائران اربعین حسینی/آمادگی کامل خدمت‌رسانی به زائران فراهم است

شهردار کرمانشاه گفت: ما آمادگی کامل در جابجایی زائران و خدمات رسانی به آن‌ها را در ایام اربعین داریم.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰ 06 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی پیش از امروز سه‌شنبه (۱۶مردادماه) در آئین بدرقه ناوگان اتوبوسرانی و آغاز عملیات جابجایی زائران در مرز خسروی اربعین ۱۴۰۳ که در سازمان مدیریت و حمل و نقل مسافر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز شروع به کار ناوگان حمل و نقل ما در مرز خسروی است، بعد معنوی خدمت‌رسانی به زائران خیلی مهم‌تر از وظیفه ی اداری ما است و با تمام وجود باید برای زائرین که به عنوان مهمان به شهر ما برای زیارت می‌آیند خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که کرمانشاه دروازه کربلا است افزود: این افتخاری است که کرمانشاه همیشه به عنوان میزبان داشته است، تاریخ نشان می‌دهد زائرین از سراسر کشور از این مسیر برای زیارت امام حسین و ائمه معصوم استفاده می‌کردند.

شهردار کرمانشاه با بیان رونق روز افزون مرز خسروی تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد در ۲ سال گذشته افزایش زائر را داشته ایم امسال هم با تعداد زائر بیشتری مواجهه هستیم.

این مقام مسئول گفت: خواسته ام از تمامی دوستان این است که با تمام توان در خصوص جابجایی زائرین اقدام کرده و از این فرصت برای بهره معنوی استفاده کنند و خادم امام حسین باشند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به آمادگی کامل برای جابجایی زائرین طبق سنوات گذشته، عنوان کرد: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس از استان کرمانشاه، ۳۰ دستگاه از استان همدان،  ۳۰ دستگاه از استان البرز آماده‌ی جابجایی زائرین هستند، همچنین ۴۰ ون در مرز خسروی با تعداد ۳۰ نفر خدمات خود را انجام می‌دهند.

نوروزی با پیش بینی عبور بیش از یک و نیم میلیون زائر گفت: ۲۶۰ هکتار پارکینگ در خدمت زائرین است که نسبت به سال گذشته که ۱۲۰ هکتار بوده افزایش یافته است، همچنین ۴۰ بازرس در این مسیرها وجود دارند.

امنیت کامل در مرز خسروی فراهم است

غلامعلی یار بیگی فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه در این آیین ضمن گرامیداشت یاد معمار کبیر اسلام امام خمینی(ره) و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز که کشور در راستای برگزاری یک راهپیمایی بزرگ در ایام اربعین است مدیون زحمات و ایثارگری شهدا هستیم، شاید امروز ما این عزیزان را نمی‌بینیم ولی شاهد زحمات آن‌ها هستیم.

وی افزود: استان کرمانشاه سهم بزرگی در این ماموریت دارد، امروز نه تنها مردم عزیز و ولایت مدار استان بلکه از سراسر کشور عزیز و شهید پرور برای زیارت امام حسین و یاران وفادارش مرز خسروی را انتخاب می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه تصریح کرد: مرز خسروی به عنوان مرز مطمئن با امنیت کامل با حضور تمام ادارات و دستگاه‌های خدمت‌رسان، نیروهای انتظامی و نظامی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

یاربیگی گفت: طی این سال‌ها که سعادت با ما یار بود که میزبان زائرین باشیم بسترهای مناسبی برای نقل و انتقال و جابجایی زائرین در مرز خسروی و شهر قصرشیرین انجام داده‌اند، شاید توان و فرصت زیارت فراهم نبوده اما با انجام جابجایی زائرین که کاری بالاتر است این وظیفه معنوی خود را به انجام رسانده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: یک زمانی کسی از سراسر این کشور ولایت مدار باور نمی‌کرد به این راحتی از مرز خسروی به خواسته خود برسد، استان کرمانشاه سهم بسزایی در این امر خداپسندانه دارد باید همیشه سرافراز و به عنوان سینه ستبر ایران عزیز باشد.

یار بیگی یادآور شد: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس زحمات بسیاری کشیده است، هم خودش رزمنده خیز بوده و هم میزبان تمام رزمندگانی بوده که از این شهر گذر کردن و با گذشت از جان خون این بستر را فراهم کردند که زائرین به راحتی از مرز خسروی عبور کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار